|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM206B | Psikoloji | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Psikolojinin temel kavramları, bilimsel temelleri, psikolojide kullanılan yöntemler, psikolojinin dalları, davranış, duyum-algı, kişilik ve davranış bozuklukları ile ilgili yeterlilikler kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Zila Özlem KIRBAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Psikolojinin tanımı yapar. | 2 | Psikolojinin bilimsel doğası ve yöntemlerini açıklar | 3 | Psikolojinin dallarını bilir ve açıklar. | 4 | Davranışın tanımını yapar. | 5 | Duyum ve algının tanımı yapar ve açıklar. | 6 | Kişiliğin ve psikolojik bozuklukları tanımlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | • Psikolojinin bilimsel doğası ve yöntemleri
• Psikolojinin dalları
• Davranış
• Duyum-algı
• Kişilik-Psikolojik bozuklukla | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Amacı, Hedef, İçerik ve Yöntemin İncelenmesi • Ödev ve Değerlendirme Sistemi • Psikoloji Biliminin Sosyal Arka planı ve Tarihsel Gelişim Süreci | YOK | YOK | 2 | Psikolojinin Bilimsel Doğası ve Yöntem Sorunu | YOK | YOK | 3 | Davranışın Doğası | YOK | YOK | 4 | Duyum ve Algısal Süreçler | YOK | YOK | 5 | Bilincin Doğası ve İşleyişi | YOK | YOK | 6 | Öğrenmenin Doğası ve Gelişimi | YOK | YOK | 7 | Bellek, Hatırlama ve Unutma | YOK | YOK | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Bilişsel Psikoloji | YOK | YOK | 10 | Gelişim Psikolojisi | YOK | YOK | 11 | Sosyal Psikoloji | YOK | YOK | 12 | Zeka ve İnsan | YOK | YOK | 13 | Stres ve Yaşam | YOK | YOK | 14 | Kişilik • Psikolojik Bozukluk ve Yaşam | YOK | YOK | 15 | Dersin Değerlendirilmesi | YOK | YOK |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yapıcı, M. (2018) Doğumdan Ölüme Psikolojik Süreçler: Psikoloji. Ankara: Eğiten Kitap
Kağıtçıbaşı,, Ç. & Cemalcılar. Z., (2014). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim.
Kalat, J. W. (2010). Introduction to Psychology (9th ed.). Wadsworth:CengageLearning.
Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology (10th ed.). New York: McGraw-Hill.
Morris C. G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (3. baskı). (H. B. Ayvaşık ve M. Sayıl, Çev.Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. L., Loftus, G. & Wagenaar, W. (2009). Atkinson & Hilgard’s Introduction to Psychology (15th ed). Hampshire: Cengage Learning.
Yapıcı, M. (2018) Doğumdan Ölüme Psikolojik Süreçler: Psikoloji. Ankara: Eğiten Kitap
Kalat, J. W. (2010). Introduction to Psychology (9th ed.). Wadsworth:CengageLearning.
Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology (10th ed.). New York: McGraw-Hill.
Kağıtçıbaşı,, Ç. & Cemalcılar. Z., (2014). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim.
Morris C. G. (2002). Psikolojiyi anlamak. (3. baskı). (H. B. Ayvaşık ve M. Sayıl, Çev.Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. L., Loftus, G. & Wagenaar, W. (2009). Atkinson & Hilgard’s Introduction to Psychology (15th ed). Hampshire: Cengage Learning. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Performans | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|