Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM110B | Hemşirelikte Etik | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders sağlıklı ve hasta bireye yönelik tüm uygulamalarda insanın sağlık ve yaşam hakkının en önemli değer olarak benimsenmesi, tüm hemşirelik değerlerinin verilen bakıma yansıtılması, hemşirelikte etik alanında temel yaklaşımların uygulanması konusunda bilgi ve beceri kazandırır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zila Özlem KIRBAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Etik teorisyenleri tartışır. | 2 | Etik türlerini örneklerle açıklar. | 3 | Etik karar verme sürecini etkili bir şekilde kullanır. | 4 | Etik sorunlarla ilgili vaka analizi yapar. | 5 | Hemşirelikte profesyonel değerleri benimser. | 6 | Etik ilkeleri benimser. | 7 | Hemşirelikte etik kodları kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Etiğe kavramsal yaklaşım, Etik ilkeler, etik türleri, Hemşirelikte etik kodlar, Etik teoriler ve teorisyenler, Hemşirelikte etik karar verme, İş etiği, Bilim, araştırma ve etik, Hasta hakları, Etik kurullar, Hemşirelikte etik sorunlar/vaka analizleri, Değerler ve kültür, normlar, inançlar, ihtiyaçlar, tutumlar, Değer sisteminin geçiş ve gelişimi, Hemşirelik değerleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Etiğe kavramsal yaklaşım | Yok | Yok | 2 | Etik ilkeler, etik türleri | Yok | Yok | 3 | Hemşirelikte etik kodlar | Yok | Yok | 4 | Etik teoriler ve teorisyenler | Yok | Yok | 5 | Hemşirelikte etik karar verme | Yok | Yok | 6 | İş etiği | Yok | Yok | 7 | Bilim, araştırma ve etik | Yok | Yok | 8 | Ara Sınav | Yok | Yok | 9 | Hasta hakları | Yok | Yok | 10 | Etik kurullar | Yok | Yok | 11 | Hemşirelikte etik sorunlar/vaka analizleri | Yok | Yok | 12 | Hemşirelikte etik sorunlar/vaka analizleri | Yok | Yok | 13 | Değerler ve kültür, normlar, inançlar, ihtiyaçlar, tutumlar | Yok | Yok | 14 | Hemşirelik değerleri | Yok | Yok | 15 | Dersin değerlendirmesi | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Çobanoğlu N. Tıp Etiği, 2007.
2. Sara T. Fry. Hemşirelik Uygulamalarında Etik. Çev. Beyhan Bağ. Aktif Yayınevi, Erzurum, 2000.
3. Kuçuradi İ. Değerler ve Değer. İnsan ve Değerleri. Türk Felsefe Kurumu, Yankı Yayınları, Ankara, 2003.
4. Demirhan Erdemir A. Tıpta Etik ve Deontoloji. Nobel Tıp Kitabevleri, 2011.
5. Babadağ K. Hemşirelik ve Değerler. Alter Yayıncılık, Ankara, 2010.
6. Dietrich v. Engelhardt. Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik. Türkçesi: Arın Namal. Nobel Tıp Kitabevleri, 2000. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ6 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|