BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM110BHemşirelikte EtikZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders sağlıklı ve hasta bireye yönelik tüm uygulamalarda insanın sağlık ve yaşam hakkının en önemli değer olarak benimsenmesi, tüm hemşirelik değerlerinin verilen bakıma yansıtılması, hemşirelikte etik alanında temel yaklaşımların uygulanması konusunda bilgi ve beceri kazandırır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zila Özlem KIRBAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Etik teorisyenleri tartışır.
2Etik türlerini örneklerle açıklar.
3Etik karar verme sürecini etkili bir şekilde kullanır.
4Etik sorunlarla ilgili vaka analizi yapar.
5Hemşirelikte profesyonel değerleri benimser.
6Etik ilkeleri benimser.
7Hemşirelikte etik kodları kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Etiğe kavramsal yaklaşım, Etik ilkeler, etik türleri, Hemşirelikte etik kodlar, Etik teoriler ve teorisyenler, Hemşirelikte etik karar verme, İş etiği, Bilim, araştırma ve etik, Hasta hakları, Etik kurullar, Hemşirelikte etik sorunlar/vaka analizleri, Değerler ve kültür, normlar, inançlar, ihtiyaçlar, tutumlar, Değer sisteminin geçiş ve gelişimi, Hemşirelik değerleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Etiğe kavramsal yaklaşımYokYok
2Etik ilkeler, etik türleriYokYok
3Hemşirelikte etik kodlarYokYok
4Etik teoriler ve teorisyenlerYokYok
5Hemşirelikte etik karar vermeYokYok
6İş etiğiYokYok
7Bilim, araştırma ve etikYokYok
8Ara SınavYokYok
9Hasta haklarıYokYok
10Etik kurullarYokYok
11Hemşirelikte etik sorunlar/vaka analizleriYokYok
12Hemşirelikte etik sorunlar/vaka analizleriYokYok
13Değerler ve kültür, normlar, inançlar, ihtiyaçlar, tutumlarYokYok
14Hemşirelik değerleriYokYok
15Dersin değerlendirmesiYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Çobanoğlu N. Tıp Etiği, 2007. 2. Sara T. Fry. Hemşirelik Uygulamalarında Etik. Çev. Beyhan Bağ. Aktif Yayınevi, Erzurum, 2000. 3. Kuçuradi İ. Değerler ve Değer. İnsan ve Değerleri. Türk Felsefe Kurumu, Yankı Yayınları, Ankara, 2003. 4. Demirhan Erdemir A. Tıpta Etik ve Deontoloji. Nobel Tıp Kitabevleri, 2011. 5. Babadağ K. Hemşirelik ve Değerler. Alter Yayıncılık, Ankara, 2010. 6. Dietrich v. Engelhardt. Tıbbın Gündelik Yaşamında Etik. Türkçesi: Arın Namal. Nobel Tıp Kitabevleri, 2000.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Soru-Yanıt14114
Beyin Fırtınası14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)65
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1232232313232323
ÖÇ2232322321322332
ÖÇ3322322332323333
ÖÇ4232313231323343
ÖÇ5423223232323343
ÖÇ6232323232323233
ÖÇ7223232323213132
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek