Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM113B | Kişiler Arası İlişkiler | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencinin insanı, insan davranışlarını ve kendini tanımasını, iletişim becerileri kazanmasını, girişkenlik becerilerini geliştirmesini ve bunları hasta/sağlıklı bireylerle ilişkilerinde ve kendi yaşantısında kullanabilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Zila Özlem KIRBAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kişilerarası ilişkilere temel oluşturan kavramlar bilgisini kazanır. | 2 | Kendini tanıyarak ilişki kurduğu bireylerin duygusal gereksinimlerinin ve davranışsal tepkilerinin farkında olur. | 3 | İletişimi kolaylaştıran ve engelleyen tekniklerin önemini kavrar. | 4 | Baş etme yöntemlerinin önemini kavrar. | 5 | Bir grup olarak ekip anlayışını kavrar. | 6 | Kişilerarası ilişkiler dersinde öğrendiklerini kendi yaşamında kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok. |
Dersin İçeriği |
Kişiler arası ilişkilere giriş, İletişim biçimine göre insan tipleri, Kişilerarası ilişkilere temel oluşturan kavramlar: Kişilik kavramı, Benlik Kavramı, İletişimi kolaylaştıran ve engelleyen teknikler, Çatışma ve Çatışma Çözümü, Kişiler arası ilişkileri etkileyen temel kavramlar: Anksiyete ve Stres Kavramı, Duyusal Yoksunluk ve Beden İmajı Kavramı, Kriz ve Öfke Kavramı, Yalnızlık ve Ümitsizlik Kavramı, Ağrı ve Ölüm Kavramı, Empati ve Atılganlık kavramı, Hemşirelikte İletişim. Hasta-Hemşire İlişkisi ve Hasta Yakınları ile İletişim, Grup iletişimi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı. Kişiler arası ilişkilere giriş | yok | yok | 2 | İletişim biçimine göre insan tipleri | yok | yok | 3 | Kişilerarası ilişkilere temel oluşturan kavramlar, Kişilik kavramı, Benlik Kavramı | yok | yok | 4 | İletişimi kolaylaştıran ve engelleyen teknikler | yok | yok | 5 | Çatışma ve Çatışma Çözümü | yok | yok | 6 | Kişiler arası ilişkileri etkileyen temel kavramlar: Anksiyete ve Stres Kavramı | yok | yok | 7 | Duyusal Yoksunluk ve Beden İmajı Kavramı | yok | yok | 8 | Ara sınav | yok | yok | 9 | Kriz ve Öfke Kavramı | yok | yok | 10 | Yalnızlık ve Ümitsizlik Kavramı | yok | yok | 11 | Ağrı ve Ölüm Kavramı | yok | yok | 12 | Empati ve Atılganlık kavramı | yok | yok | 13 | Hemşirelikte İletişim. Hasta-Hemşire İlişkisi ve Hasta Yakınları ile İletişim | yok | yok | 14 | Grup iletişimi | yok | yok | 15 | Dersin Değerlendirmesi | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sully P., Dallas J.(2005) Essential communication skills for nursing. USA: Elsevier -Mosby Comp.
Üstün B, Demir S. (2019). Hemşirelikte İletişim. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.
Dökmen Ü. (2016) İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi,
Özcan A.(2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Sistem Ofset Basım, Ankara
Cüceloğlu D.(2016). İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi.
Veri tabanı: OVID, EBRARY, PROQUEST, EBSCOHOST, Science Direct… |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Beyin Fırtınası | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|