|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM111B | Fizyoloji | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İnsan vücudunda bulunan tüm organ sistemlerinin çalışması hakkında fikir sahibi olmak
Fizyoloji dersi, sağlık sektöründe uygulama yapacak olan ebe ve hemşirelerin uyguladıkları yöntemin temelini ve ayrıntılarını öğrenmelerini sağlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr.Öğr.Üyesi Zahide AKEREN | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnsan fizyolojisinin tanıtıcı kavramlarını açıklar. | 2 | Kas-iskelet sistem fizyolojisi kavramlarını açıklar. | 3 | Kan ve kanın yapısını açıklar. | 4 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi kavramlarını açıklar. | 5 | Endokrin Sistem, Sindirim, Sinir ve Duyu sistemi fizyolojisini açıklar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Hücre, kas, sinir, endokrin sistemi, duyular, kan, sindirim, boşaltım ve solunum sistemlerinin görevleri ve bu sistemler özel işlevlerini yerine getirirken oluşan olayların açıklanması | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Fizyolojiye giriş
Homeostasis
Vücut sıvı bölümleri
Hücrenin genel yapısı
Hücre zarından madde taşınma yolları | YOK | YOK | 2 | Membran potansiyelleri: Dinlenim potansiyeli, Aksiyon potansiyeli
İskelet, düz ve kalp kasının hücre yapısı ve aksiyon potansiyelleri
Motor birimler
Tüm kasların kasılmalarının moleküler temelleri
Kasların mekanik özellikleri | YOK | YOK | 3 | Hormonların sınıflandırılması
Hormonların etki mekanizmaları
Hipofiz bezi hormonları | YOK | YOK | 4 | Tiroid bezi hormonları
Paratiroid bezi hormonları
Böbreküstü bezi, pankreas hormonları
Cinsiyet hormonları | YOK | YOK | 5 | Tiroid bezi hormonları
Paratiroid bezi hormonları
Böbreküstü bezi, pankreas hormonları
Cinsiyet hormonları | YOK | YOK | 6 | ARA SINAV | YOK | YOK | 7 | Kanın temel yapısı ve görevleri
Plazma
Eritrositler
Lökositler ve bağışıklık
Trombositler | YOK | YOK | 8 | Solunum sisteminin yapı ve işlevi
Havalanma-kanlanma ilişkisi
Kanda O2 ve CO2 taşınması
Solunumun kontrolü | YOK | YOK | 9 | Sindirim organları
Sindirim çeşitleri
Sindirim enzimleri
Sindirim sisteminin kontrolü | YOK | YOK | 10 | Böbreğin görevleri,
Fizyolojik anatomisi,
Nefron yapısı, süzme, geri emilim ve salgılama olayları, glomerüler filtrasyon hızını etkileyen faktörler ve otoregülasyon
Klirens, idrarın dilüe veya konsantre edilmesi,
Asit-baz dengesi | YOK | YOK | 11 | Kalp kası aksiyon potansiyeli ve kasılması
Kalpte uyarı-ileti sistemi
Kalp siklusu
Kalbin sinirsel kontrolü
Kalp sesleri
EKG
Kan basıncının düzenlenmesi
Kalp debisi ve düzenlenmesi
Venöz dönüş
Damarların yapısı | YOK | YOK | 12 | Kalp kası aksiyon potansiyeli ve kasılması Kalpte uyarı-ileti sistemi Kalp siklusu Kalbin sinirsel kontrolü Kalp sesleri EKG Kan basıncının düzenlenmesi Kalp debisi ve düzenlenmesi Venöz dönüş Damarların yapısı | YOK | YOK | 13 | Sinir sisteminin temel organizasyonu, hücreleri,
Nörotransmiterler, refleks yayı, merkezi sinir sistemi,
Beyin sapı, beyincik, talamus, hipotalamus, bazal gangliyonlar yapı ve görevleri | YOK | YOK | 14 | Göz ve kulağın anatomik yapısı,
Görme duyusu,
İşitme duyusu
Denge | YOK | YOK | 15 | FİNAL SINAVI | YOK | YOK |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Guyton AC, Hall JE. Tıbbi Fizyoloji, 11. baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2006.
Ganong WF. Tıbbi Fizyoloji 20. baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2002.
Berne RM, Levy. MN, Koeppen B, Stanton B. Fizyoloji 5. Çeviri: Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, Baskı Güneş Tıp Kitabevleri, 2008. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ev Ödevi | 10 | 1 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|