|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HM107B | Hemşirelik Esasları-I | Zorunlu | 1 | 1 | 9 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hemşirelik eğitimine yeni başlayan öğrencilere mesleği tanıtmak, mesleğin doğasını, varoluş nedenini, amacını, işlevlerini ve mesleğin temel kavramlarını ele alan ve aynı zamanda topluma kendi rolleri içinde hizmet vermeye hazırlanmakta olan öğrencinin içinde bulunduğu sürece ve hemşireliğe adapte etmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Ebru SÖNMEZ SARI
Dr. Öğretim Üyesi Hüseyin GÜNEŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnsan ve insana ait temel kavramlar arası ilişki kurar | 2 | Bireyi kendine özgü varlığı içinde bütüncül olarak ele alabilmesi, sağlık/hasta birey merkezli çalışmanın önemini kavrar | 3 | Meslek ve mesleğe ait temel kavramları tanımlar | 4 | Meslekle ilgili kültürel/sosyal, profesyonel roller ve beklentilerle bunların uygulamaya yansıyan yönünü kavrar | 5 | Hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık bakım sistemi içindeki yerini anlar | 6 | Mesleki duruşa hazır olur | 7 | Hemşirelik mesleğini tanır ve profesyonel bir bakış açısı geliştirir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hemşirelikte Temel Kavramlar (İnsan, Çevre, Sağlık-Hastalık ve Hemşirelik), Holistik ve Hümanistik Yaklaşım, Yaşam Süreci, Temel İnsan Gereksinimleri, Hemşireliğin Kültürel ve Sosyal Rolleri, Fonksiyonları ve Sorumlulukları, Homeostazis, Birey ve Hastane Ortamı, Hasta Kabulü ve Taburculuk, Enfeksiyon Kontrolü, Hemşirelikte Problem Çözme Süreci, Hemşirelikte Fiziksel Muayene Yöntemleri ve Bireyin Fizik Muayeneye Hazırlanması, Hemşirelik Süreci, Oksijen Tedavisi, Yaşamsal Bulgular | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin girişi ve tanıtılması, Hemşirelikte Temel Kavramlar-İnsan, Sağlık-Hastalık | | Dersin girişi ve tanıtılması, Hemşirelikte Temel Kavramlar-İnsan, Sağlık-Hastalık | 2 | Hemşirelikte Temel Kavramlar-Hemşirelik, Holistik ve Hümanistik Yaklaşım | | Hemşirelikte Temel Kavramlar-Hemşirelik, Holistik ve Hümanistik Yaklaşım | 3 | Yaşam Süreci, Temel İnsan Gereksinimleri | | Yaşam Süreci, Temel İnsan Gereksinimleri | 4 | Hemşireliğin Kültürel ve Sosyal Rolleri, Fonksiyonları ve Sorumlulukları, Homeostazis | | Hemşireliğin Kültürel ve Sosyal Rolleri, Fonksiyonları ve Sorumlulukları, Homeostazis | 5 | Birey ve Hastane Ortamı, Hasta Kabulü ve Taburculuk | | Birey ve Hastane Ortamı, Hasta Kabulü ve Taburculuk | 6 | Enfeksiyon Kontrolü | | Enfeksiyon Kontrolü | 7 | Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme) | | Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme) | 8 | Ara Sınav | | Ara Sınav | 9 | Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme) | | Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme) | 10 | Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme) | | Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme) | 11 | Oksijen Tedavisi | | Oksijen Tedavisi | 12 | Oksijen Tedavisi | | Oksijen Tedavisi | 13 | Yaşamsal Bulgular | | Yaşamsal Bulgular | 14 | Yaşamsal Bulgular | | Yaşamsal Bulgular | 15 | Yaşamsal Bulgular | | Yaşamsal Bulgular |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Atabek Aşti, T. & Karadağ, A. (2016). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. İstanbul:Akademi
Bozkurt G., Duzkaya D.S., Terzi B., Ed., "Hemşirelik Sürecinin Uygulanması: Klinik Karar verme Süreci", Nobel Tıp Kitabevleri, İSTANBUL, 2017
Potter, P. A., Perry, A. G., Stockert, P. A. & Hall, A. M. (2016). Fundamentals of Nursing (8th Edition). USA:Elsevier
Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler İçin Fizik Muayene Yöntemleri. İstanbul:İstanbul Tıp.
Bektaş, H. (2015). Taylor Klinik Hemşirelik Becerileri-Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. İstanbul:Nobel.
Kapucu, S., Akyar, İ. & Korkmaz, F. (2018). Pearson Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara:Pelikan.
Akça Ay, F. (2018). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. İstanbul:Nobel. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Laboratuvar Sınavı | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 7 | 1 | 7 | Laboratuvar | 14 | 12 | 168 | Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 | Gözlem | 14 | 1 | 14 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 | Rapor Hazırlama | 7 | 1 | 7 | Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 | Okuma | 14 | 1 | 14 | Rapor | 7 | 1 | 7 | Laboratuvar Ara Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ev Ödevi | 4 | 1 | 4 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ6 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|