BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HM107BHemşirelik Esasları-IZorunlu119
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, hemşirelik eğitimine yeni başlayan öğrencilere mesleği tanıtmak, mesleğin doğasını, varoluş nedenini, amacını, işlevlerini ve mesleğin temel kavramlarını ele alan ve aynı zamanda topluma kendi rolleri içinde hizmet vermeye hazırlanmakta olan öğrencinin içinde bulunduğu sürece ve hemşireliğe adapte etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Ebru SÖNMEZ SARI Dr. Öğretim Üyesi Hüseyin GÜNEŞ
Öğrenme Çıktıları
1İnsan ve insana ait temel kavramlar arası ilişki kurar
2Bireyi kendine özgü varlığı içinde bütüncül olarak ele alabilmesi, sağlık/hasta birey merkezli çalışmanın önemini kavrar
3Meslek ve mesleğe ait temel kavramları tanımlar
4Meslekle ilgili kültürel/sosyal, profesyonel roller ve beklentilerle bunların uygulamaya yansıyan yönünü kavrar
5Hemşireliğin temel felsefesini ve sağlık bakım sistemi içindeki yerini anlar
6Mesleki duruşa hazır olur
7Hemşirelik mesleğini tanır ve profesyonel bir bakış açısı geliştirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hemşirelikte Temel Kavramlar (İnsan, Çevre, Sağlık-Hastalık ve Hemşirelik), Holistik ve Hümanistik Yaklaşım, Yaşam Süreci, Temel İnsan Gereksinimleri, Hemşireliğin Kültürel ve Sosyal Rolleri, Fonksiyonları ve Sorumlulukları, Homeostazis, Birey ve Hastane Ortamı, Hasta Kabulü ve Taburculuk, Enfeksiyon Kontrolü, Hemşirelikte Problem Çözme Süreci, Hemşirelikte Fiziksel Muayene Yöntemleri ve Bireyin Fizik Muayeneye Hazırlanması, Hemşirelik Süreci, Oksijen Tedavisi, Yaşamsal Bulgular
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin girişi ve tanıtılması, Hemşirelikte Temel Kavramlar-İnsan, Sağlık-HastalıkDersin girişi ve tanıtılması, Hemşirelikte Temel Kavramlar-İnsan, Sağlık-Hastalık
2Hemşirelikte Temel Kavramlar-Hemşirelik, Holistik ve Hümanistik YaklaşımHemşirelikte Temel Kavramlar-Hemşirelik, Holistik ve Hümanistik Yaklaşım
3Yaşam Süreci, Temel İnsan GereksinimleriYaşam Süreci, Temel İnsan Gereksinimleri
4Hemşireliğin Kültürel ve Sosyal Rolleri, Fonksiyonları ve Sorumlulukları, HomeostazisHemşireliğin Kültürel ve Sosyal Rolleri, Fonksiyonları ve Sorumlulukları, Homeostazis
5Birey ve Hastane Ortamı, Hasta Kabulü ve TaburculukBirey ve Hastane Ortamı, Hasta Kabulü ve Taburculuk
6Enfeksiyon KontrolüEnfeksiyon Kontrolü
7Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme)Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme)
8Ara SınavAra Sınav
9Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme)Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme)
10Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme)Hemşirelik Süreci (Tanı-Planlama-Uygulama-Değerlendirme-Kayıt ve Rapor Etme)
11Oksijen TedavisiOksijen Tedavisi
12Oksijen TedavisiOksijen Tedavisi
13Yaşamsal BulgularYaşamsal Bulgular
14Yaşamsal BulgularYaşamsal Bulgular
15Yaşamsal BulgularYaşamsal Bulgular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Atabek Aşti, T. & Karadağ, A. (2016). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. İstanbul:Akademi Bozkurt G., Duzkaya D.S., Terzi B., Ed., "Hemşirelik Sürecinin Uygulanması: Klinik Karar verme Süreci", Nobel Tıp Kitabevleri, İSTANBUL, 2017 Potter, P. A., Perry, A. G., Stockert, P. A. & Hall, A. M. (2016). Fundamentals of Nursing (8th Edition). USA:Elsevier Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler İçin Fizik Muayene Yöntemleri. İstanbul:İstanbul Tıp. Bektaş, H. (2015). Taylor Klinik Hemşirelik Becerileri-Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı. İstanbul:Nobel. Kapucu, S., Akyar, İ. & Korkmaz, F. (2018). Pearson Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara:Pelikan. Akça Ay, F. (2018). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. İstanbul:Nobel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Laboratuvar Sınavı150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım717
Laboratuvar1412168
Soru-Yanıt14114
Takım/Grup Çalışması111
Gözlem14114
Örnek Vaka İncelemesi111
Rapor Hazırlama717
Bireysel Çalışma717
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma717
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma28128
Okuma14114
Rapor717
Laboratuvar Ara Sınavı111
Ev Ödevi414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)282
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1333232333322323
ÖÇ2223232333322323
ÖÇ3223323333323323
ÖÇ4223323333323323
ÖÇ5233232333322323
ÖÇ6233232333322323
ÖÇ7323333333323323
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek