BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İ306B2HidrolikZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Açık kanal akımlarının özelliklerini tanıma, açık kanal tasarımında kullanılan denklemleri öğrenme, akım rejimler ve profillerinin hesap yöntemlerini öğrenme, açık kanal tasarımı yapabilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ruşen SINIR
Öğrenme Çıktıları
1Açık kanal akımını ve özelliklerini açıklar.
2Açık kanal akımını sınıflandırır
3Üniform ve üniform olmayan akım hesaplamalarını yapar.
4Değişken akım uygulamalarını analiz eder.
5Hidrolik sıçrama uygulamalarını analiz eder.
6Açık kanal tasarımı yapar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Açık kanal akımı tanımı, açık kanal akımı çeşitleri, debi süreklilik, enerji, momentum denklemleri, minimum enerji prensibi, akım rejimleri, hidrolik sıçrama, akım profilleri ve hesap yöntemleri, kesit değişimleri ve kontrol yapıları, açık kanal dizaynı, permenant olmayan akımlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çok hazneli boru sistemleriKonu ile alakalı örnek soru çözümleri
2Açık kanal akımı çeşitleriSınıfta örnek soru çözümleri
3Debi süreklilik, enerji, momentum denklemleriSınıfta örnek soru çözümleri
4Debi süreklilik, enerji, momentum denklemleriSınıfta örnek soru çözümleri
5Minimum enerji prensibi, akım rejimleriSınıfta örnek soru çözümleri
6Minimum enerji prensibi, akım rejimleriSınıfta örnek soru çözümleri
7Sürekli ve yersel enerji kayıplarıSınıfta örnek soru çözümleri
8Ara sınav
9Hidrolik sıçramaSınıfta örnek soru çözümleri
10Akım profilleri ve hesap yöntemleriSınıfta örnek soru çözümleri
11Akım profilleri ve hesap yöntemleriSınıfta örnek soru çözümleri
12Kesit değişimleri ve kontrol yapılarıSınıfta örnek soru çözümleri
13Açık kanal dizaynıSınıfta örnek soru çözümleri
14Permenan olmayan akımlarSınıfta örnek soru çözümleri
15Orifis ve savaklarSınıfta örnek soru çözümleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Open Channel Hydraulics, Chow V. T., The Blackburn Press, 2009. -Open Channel Hydraulics, French H. R., McGraw-Hill, 1985. -Open Channel Hydraulics, Akan A. O., Elsevier Science&Tech, 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik5315
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma6212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)149
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
ÖÇ6             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek