Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İ116B2 | Bilgisayar Programlama | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Algoritma kurma ve yapısal programlama mantığını geliştirilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bilal TAYFUR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Algoritma kavramını anlar | 2 | Süreçleri algoritmik yöntemlerle ele alır | 3 | Değişkenler ve döngüler gibi temel yazılım kavramlarını anlar | 4 | Program yazma, derleme ve çalıştırma becerisi kazanır |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Algoritma geliştirme, programlama dili kullanımı, program komutları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | C++ programlama Dilinin Gelişimi | | | 2 | Değişkenler, Sabitler, Temel Giriş/Çıkış komutları | | | 3 | Algoritma Kavramı | | | 4 | Operatörler (+ - / * % && || ++ ve --) | | | 5 | Kontrol Yapısı, if Yapısı | | | 6 | if-else-else if Yapısı | | | 7 | Döngü Komutları, while Döngüsü | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Do-while Döngüsü | | | 10 | for Döngüsü | | | 11 | Fonksiyonlar | | | 12 | Diziler | | | 13 | İşaretçiler | | | 14 | Veri Yapıları | | | 15 | Dosya İşlemleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Uysal M., 2010; Bilgisayarda Temel Algoritmalar ve C++ Dili ile Programlama Örnekleri, Nirvana Yayınları, Ankara
Türkmen Y., 2009; Adım Adım C++ Uygulamaları, Nirvana Yayınları, Ankara
Öğretim Elemanı Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ev Ödevi | 7 | 8 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|