Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IM406B | Müh. Tarihi ve Etiği | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencileri kendi çalışma alanlarında ortaya çıkabilecek etik sorunlar ve ikilemler konusunda eğitmek ve duyarlı hale getirmektir. Toplumun, çevrenin ve mesleğin refahına öncelik vermelerini sağlamak için öğrencilerde güçlü bir etik temel ve sorumluluk duygusu geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Erdal ÖNER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mühendislik uygulamalarıyla ilgili çeşitli etik teoriler ve ilkeler hakkında sağlam bir anlayış kazanabilir. | 2 | Mühendislik projelerinde ve mesleki uygulamalarda ortaya çıkabilecek etik ikilemleri belirleme ve analiz etme becerisini geliştirebilir. | 3 | Meslektaşları ile etik sorunları tartışmak ve çözmek için beceriler geliştirebilir. | 4 | Mesleki yükümlülüklerin kişisel çıkarlarla çatışabileceği durumlarda nasıl hareket edeceğini anlayabilir. | 5 | Etik olmayan davranışların sonuçlarını ve kendi kariyerlerinde etik karar vermenin önemini kavrayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Etik Kavramı ve Etiğin Tarihsel Gelişimi, Etik Teorileri, Mesleki Etik ve Etik Kodlar, Etik ve Toplum İlişkisi, Etik ve Ahlak İlişkisi, Etik ve Mesleki Değerler İlişkisi, İş Hayatı ve Yönetim Etiği, Mühendislik Etiği, Mühendislik Uygulamasında Etik Sorunlar, Çatışma Problemlerinin Çözümü, Mühendislerin Hakları ve Sorumlulukları, Mühendislik Etik Kuralları, Etikte Evrensel Yaklaşımlar, Etik Dışı Davranışların Önlenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Etik Kavramı ve Etiğin Tarihsel Gelişimi | | | 2 | Etik Teorileri | | | 3 | Mesleki Etik ve Etik Kodlar | | | 4 | Etik ve Toplum İlişkisi | | | 5 | Etik ve Ahlak İlişkisi | | | 6 | Etik ve Mesleki Değerler İlişkisi | | | 7 | İş Hayatı ve Yönetim Etiği | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Mühendislik Etiği | | | 10 | Mühendislik Uygulamasında Etik Sorunlar | | | 11 | Çatışma Problemlerinin Çözümü | | | 12 | Mühendislerin Hakları ve Sorumlulukları | | | 13 | Mühendislik Etik Kuralları | | | 14 | Etikte Evrensel Yaklaşımlar | | | 15 | Etik Dışı Davranışların Önlenmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Cevdet Emin EKİNCİ, Fen ve Mühendislik Bilimleri için Meslek Etiği, Data Yayınları, 2021
2. R. Tuğrul OĞULATA, Mühendislik Etiği, Gazi Kitabevi, 2021
3. Aylin GEÇER, Aynur BÜYÜKUTKU, Mühendislik Etiği, Gazi Kitabevi, 2018 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 6 | 2 | 12 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|