BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IM307BZemin Mekaniği IZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Zeminlerin fiziksel ve mekanik özelliklerini tanıma, zeminleri sınıflandırma, zeminlerde su basıncını ve gerilme durumunu hesaplama, zeminlerin oturmasını ve sıkışmasını açıklamadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Fatih YILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Zemin mekaniği ile ilgili temel bilgileri kazanır.
2Zeminlerin temel fiziksel özelliklerini hesaplar.
3Konsolidasyon teorisini açıklar, zeminlerde konsolidasyon oturmasını hesaplar.
4Zemine oturan yapılarda sıkışma-oturma hesabı yapar.
5Laboratuvar deney verilerini kullanarak zeminlerin kayma direnci parametrelerini hesaplar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Zemin mekaniğine giriş; İnşaat mühendisliğinde zemin problemleri; Zemin orijini ve kompozisyonu; Zeminlerin endeks özellikleri; Zeminlerin sınıflandırılması; Zeminlerin fiziksel, hidrolik özellikleri; Permeabilite; Akım Ağları; Zeminlerin kompaksiyonu; Efektif gerilme, toplam gerilme, boşluk suyu basıncı; Zeminlerde dış yüklerden kaynaklanan gerilmeler; Konsolidasyon teorisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Zeminlerin jeolojisi
2Killer ve mineralojisi
3Zeminlerin fiziksel özellikleri
4Zeminlerin sınıflandırılması
5Zemin hidroliği
6Zemin hidroliği / efektif gerilme kavramı
7Efektif gerilme kavramı
8Ara sınav
9Zeminde gerilmeler ve dağılışı
10Gerilmeler ve zeminlerin gerilme altında davranışı
11Sıkışma ve konsolidasyon teorisi
12Konsolidasyon sürecinde zaman
13Kumların kayma direnci
14Killerin kayma direnci
15Kompaksiyon (Sıkıştırma)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Temel Zemin Mekaniği, Bayram Ali Uzuner, Teknik Yayınevi, Trabzon, 2001. -Zemin Mekaniği Problemleri, Vahit Kumbasar ve Fazıl Kip, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 1999.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım12448
Problem Çözümü11515
Bireysel Çalışma000
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma188
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15435435435435
ÖÇ24354354354354
ÖÇ33543543543543
ÖÇ45435435435435
ÖÇ54354354354354
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek