BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İ109B3Dijital Okur YazarlıkZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrenciye dijital teknolojileri etkili bir şekilde kullanmak için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak, öğrencinin dijital cihazlar ve platformlar aracılığıyla bilgiye erişme, anlama, değerlendirme ve uygulama becerisini geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hümeyra İSPİRLİ
Öğrenme Çıktıları
1Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilir.
2Dijital platformları ve dijital medyayı etkin ve bilinçli olarak kullanabilme becerisi edinebilir.
3Eğitim ve Teknoloji konusunda fikir sahibi olabilir.
4Dijital dönüşüm sürecini kavrayabilir.
5Geleceğin teknolojilerini tartışabilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dijital Okuryazarlığa Giriş, İnternet Teknolojileri, Taşınabilir Teknolojiler, Sosyal Ağlar, Teknoloji, Toplum ve İnsan, Bilişim Etiği, Teknoloji ve Yaşam boyu Öğrenme, Bulut Bilişim, Geleceğin Teknolojileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriğinin tanıtılması
2Dijital okuryazarlığa giriş
3İnternet Teknolojileri
4Taşınabilir Teknolojiler
5Sosyal Ağlar
6Teknoloji, Toplum ve İnsan
7İnsan Bilgisayar Etkileşimi
8Arasınav
9Bilişim Etiği
10Bilişim Hukuku ve Bilişim Suçları
11Yaşam boyu Öğrenmenin Tanımı, Kapsamı ve Yaşam boyu Öğrenme ile İlişkili Kavramlar
12Yaşam boyu Öğrenmede Yeni Yaklaşım: Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders
13Bulut Bilişim ve Özellikleri
14Teknolojik Gelişme
15Günümüzü Biçimlendiren Teknolojiler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Dijital Okur Yazarlık, Anadolu Üniversitesi Yayınları 2. Dijital Okuryazarlık, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
Ev Ödevi5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ11221111211431
ÖÇ21221111214342
ÖÇ31221111211323
ÖÇ41221111212322
ÖÇ51221111212422
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek