Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İ109B3 | Dijital Okur Yazarlık | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrenciye dijital teknolojileri etkili bir şekilde kullanmak için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak, öğrencinin dijital cihazlar ve platformlar aracılığıyla bilgiye erişme, anlama, değerlendirme ve uygulama becerisini geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Hümeyra İSPİRLİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilir. | 2 | Dijital platformları ve dijital medyayı etkin ve bilinçli olarak kullanabilme becerisi edinebilir. | 3 | Eğitim ve Teknoloji konusunda fikir sahibi olabilir. | 4 | Dijital dönüşüm sürecini kavrayabilir. | 5 | Geleceğin teknolojilerini tartışabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dijital Okuryazarlığa Giriş, İnternet Teknolojileri, Taşınabilir Teknolojiler, Sosyal Ağlar, Teknoloji, Toplum ve İnsan, Bilişim Etiği, Teknoloji ve Yaşam boyu Öğrenme, Bulut Bilişim, Geleceğin Teknolojileri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | | | 2 | Dijital okuryazarlığa giriş | | | 3 | İnternet Teknolojileri | | | 4 | Taşınabilir Teknolojiler | | | 5 | Sosyal Ağlar | | | 6 | Teknoloji, Toplum ve İnsan | | | 7 | İnsan Bilgisayar Etkileşimi | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Bilişim Etiği | | | 10 | Bilişim Hukuku ve Bilişim Suçları | | | 11 | Yaşam boyu Öğrenmenin Tanımı, Kapsamı ve Yaşam boyu Öğrenme ile İlişkili Kavramlar | | | 12 | Yaşam boyu Öğrenmede Yeni Yaklaşım: Kitlesel Açık Çevrimiçi Ders | | | 13 | Bulut Bilişim ve Özellikleri | | | 14 | Teknolojik Gelişme | | | 15 | Günümüzü Biçimlendiren Teknolojiler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Dijital Okur Yazarlık, Anadolu Üniversitesi Yayınları
2. Dijital Okuryazarlık, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|