Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | M104B2 | Yabancı Dil II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin temel düzeyde dil becerilerini geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Muhammed ATMACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dikkatli ve açıkça yöneltilen soru ve yönergeleri yorumlar.c | 2 | Gazete, dergi ve afişlerde yer alan kişilere ve yaşadıkları yerlere ait bilgileri ayırt eder. | 3 | Yönler, zaman, tarih, planlar gibi belirli sözcük grupları ve çok kısa cümleler kullanarak kendi ve ailesi ile ilgili konuşur. | 4 | Hoşlandığı, hoşlanmadığı şeyler, günlük eylemleri, kabiliyetleri v.b. konularda konuşur. | 5 | Ad, soyad, uyruk gibi kişisel bilgiler vererek form doldurur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrencilere konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması ve yardıma hazır olması halinde basit düzeyde iletişim kurma; kendini ya da başkalarını tanıtma, bu bağlamda, nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurma; somut gereksinimlerini karşılayabilmek için bilinen, günlük ifadeleri ve çok temel deyimleri tanıma ve kullanma becerileri kazandırılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geniş zamanın olumlu kullanımı | | | 2 | Günlük rutinleri aktarabilme | | | 3 | Geniş zamanın olumsuz ve soru hallerinin kullanımı, kısa cevap formu | | | 4 | Boş zaman aktivitelerini aktarabilme, karşısındakine sorabilme | | | 5 | Özel günler, aylar, tarihler | | | 6 | Öneride bulunabilme | | | 7 | Sıklık zarfları | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Özne ve nesne adılları | | | 10 | Geniş zamanda yazılmış basit düzeyde kısa metinleri yorumlayabilme | | | 11 | Hoşlandığı ve hoşlanmadığı şeyleri | | | 12 | Aktiviteleri aktarabilme, karşısındakine sorabilme | | | 13 | Rica ve ikram kalıpları | | | 14 | There is/ there are kalıbı ve some, any, a, an kullanımı | | | 15 | Odasını, evini, yaşadığı çevreyi tarif edebilme, sipariş verebilme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ENGLISH FOR LIFE |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|