Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GM118B | Gıda Biyolojisi | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Gıda mühendisliği lisans öğrencilerinin; biyoloji ve moleküler biyolojinin kapsadığı temel konuları öğrenmesini ve gıda mühendisliği alanlarında önemini ve uygulamalarını inceleyerek anlamalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emin MERCAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Biyomoleküllerin temel taşları ve bunların polimerleri ile kimyasal bağlar arasındaki bağlantıyı kavrayabilme | 2 | Hücre yapısını ve fonksiyonunu anlama | 3 | Canlıların evrimini, sınıflandırılmasını ve enerji metabolizmalarını kavrama | 4 | Biyomoleküllerin sentezini moleküler yapılarını, biyolojik olayları ve moleküler mekanizmalarını açıklayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Biyolojinin tanımı ve kısa tarihçesi; Kimyasal bağlar ve Biyomoleküller; Hücre yapısı ve organeller Hücre metabolizması (Solunum, Fermentasyon, Fotosentez) Hücre döngüsü, mitoz ve mayoz bölünme Hücreler arası iletişim Kalıtım,Genetik materyal ve bilgi akışı Gen-protein ilişkisi, gen ifadesi kontrolü DNA Teknolojisi ve Moleküler Biyoloji uygulamaları Moleküler Biyoteknoloji Tarımsal biyoteknoloji Genomik ve Moleküler Evrim Omik teknolojileri ve bakteri-insan hücresi etkileşimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Biyolojinin tanımı ve kısa tarihçesi | | | 2 | Kimyasal bağlar ve Biyomoleküller | | | 3 | Hücre yapısı ve organeller | | | 4 | Hücre membranı yapısı ve fonksiyonu | | | 5 | Canlılarda beslenme ve enerji metabolizması, Metabolizma, enzimler, hücresel solunum | | | 6 | Canlılarda beslenme ve enerji metabolizması, Fermantasyon, Fotosentez | | | 7 | Mitoz bölünme, hücre döngüsü, mayoz bölünme, hücrelerde iletişim | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Genetik materyal ve bilgi akışı: Nükleik asitler: yapısı ve analizi, DNA Sentezi-Replikasyon | | | 10 | Genetik materyal ve bilgi akışı:Genetik kod, Transkripsiyon,Translasyon, | | | 11 | Genetik materyal ve bilgi akışı:Mutasyonlar, Gen ifadesi kontrolü | | | 12 | Genomik, DNA Teknolojisi ve Moleküler Biyoloji uygulamaları, DNA izolasyonu, Polimeraz zincir reaksiyon, gen klonlama | | | 13 | Moleküler Biyoteknoloji, rekombinant enzim üretimi ve protein mühendisliği | | | 14 | Tarımsal biyoteknoloji | | | 15 | Moleküler Evrim, Omik teknolojileri, Mikrobiyom ve bakteri-insan hücresi etkileşimi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|