Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FRM302B3 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitim ve öğretimde ölçme ve değerlendirme ile ilgili kavramları tanıyarak, ölçmede geçerli, güvenilir ve kullanışlı ölçme tekniklerini nasıl kullanacağını öğrenir, ölçme sonuçları ile ilgili istatistiksel yöntemleri kullanmayı bilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ölçme kavramını ve çeşitlerini açıklar ve örnekler verir | 2 | Değerlendirme kavramını ve türlerini açıklar ve örnek verir. | 3 | Ölçek çeşitlerini yorumlar ve aralarındaki farklılıkları tartışır. | 4 | Ölçmede hata türlerini yorumlar. | 5 | Test geliştirme tekniklerini kullanır |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi; ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar; ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri; başarı testleri
geliştirme ve uygulama; test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verme; test ve madde puanlarının analizi; değerlendirme ve not verme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Tanımlar, uygulamalar ve problemler | | | 2 | Doğrudan ölçme, dolaylı ölçme, ölçek, ölçüt, bağıl ve mutlak ölçüt, ölçmede hata türleri ve ölçek çeşitleri (Sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oranlı ölçekler) Mutlak ve bağıl değerlendirme | | | 3 | Bir ölçme aracında bulunması gereken özellikler: geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık | | | 4 | Geçerlik ile güvenirlik arasındaki ilişki, ölçmede güvenirlik nasıl hesaplanır? | | | 5 | Test analizleri: Güçlük indeksi ve ayırt ediciliğin hesaplanması | | | 6 | Sözlü sınavlar, kısa cevap testleri, doğru yanlış testleri , eşleştirmeli testler ve çoktan seçmeli testler | | | 7 | Merkezi yığılma ölçüleri (mod, medyan, aritmetik ortalama) | | | 8 | Merkezi dağılım ölçüleri (ranj, standart kayma, çeyrek kayma, normal dağılım) | | | 9 | Test puanları üzerinde bazı istatistiksel işlemler: Z ve T puanının hesaplanması | | | 10 | Duyuşsal Alan davranışlarının ölçülmesi: İlgi, tutum ve eğilim testleri | | | 11 | Psiko motor alan davranışlarının ölçülmesi: Performans testleri ve portfolyo değerlendirme | | | 12 | Test geliştirme ve soru hazırlama teknikleri | | | 13 | Ölçme sonuçlarının çeşitli grafiklerle gösterilmesi | | | 14 | Türkiye’de ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel sorunlar | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Hasan Yılmaz: Çizgi Kitabevi- Konya |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|