|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLA215B3 | Din Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bireyin dini hayatını bütün genişliği ve derinliğiyle anlamak ve açıklamaya çalışmak. Ayrıca dini inanca sahip bireyi psikolojik bakımdan anlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Psikolojik yaklaşımın ne olduğunu bilir. | 2 | Bu yaklaşımı din vb. gibi değişik fenomenlere uygulayabilir. | 3 | Din ile diğer fenomenler arasındaki ilişkileri bilir | 4 | Dini hayatı etkileyen unsurları bilir | 5 | Dinin psiko-sosyal fonksiyonlarını bilir. | 6 | Dini gelişimin takip ettiği süreçleri bilir |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Din Psikolojisi’nin konusu ve araştırma alanları, araştırma metotları, tarihi gelişimi, Batı’da yapılan Din Psikolojisi çalışmaları, İslam Dünyası’nda yapılan Din Psikolojisi çalışmaları, Türkiye’de yapılan Din Psikolojisi çalışmaları, Dinî davranışın kaynakları, Dini hayatın boyutları, Dinî kabiliyet (Fıtrat), Dinî güdüler, Dinî tecrübe, Dinî şüphe, İnanç ve inançsızlık, Duanın psikolojik süreçleri, İbadet ve kişilik ilişkisi, Mistisizm Psikolojisi, Dine dönüş ve din değiştirme, Gelişim dönemlerine göre dinî algılama ve yaşantı. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin ve İçeriğinin Genel Tanıtımı a Beklentilerin Belirlenmesi | | | 2 | Din Psikolojisinin Kültürel Zemini (Bilgi a Kültür a Hakikat a Medeniyet) | | | 3 | Din Psikolojisi Tanımlama Diyagramları | | | 4 | Din Psikolojisi’nin Tanımı, Alanı, Amacı, İlkeleri, Tarihi | | | 5 | İslâm Dünyasında, Batı'da ve Türkiye'de Psikoloji ve Din Psikolojisi | | | 6 | Dinî Tecrübe a Dinî Tecrübenin Dışa Vurum Problemi | | | 7 | Dinin Hayatın Boyutları a Dinî Kabiliyet (Fıtrat) | | | 8 | Dinî Şüphenin Anlamı ve Çeşitleri a İnanç ve İnançsızlık | | | 9 | Dinî Davranışın Kaynakları a Dinî Güdüler | | | 10 | Dine Dönüş ve Din Değiştirme | | | 11 | Dua, Psikolojik Süreçler ve Etkileri a İbadet ve Kişilik İlişkisi | | | 12 | Mistisizm Psikolojisi (Mistik Hayat) | | | 13 | Gelişim Dönemlerine Göre Din | | | 14 | Kapanış Dersi a Genel Değerlendirmeler ve Gelecek Projeksiyonu | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hayati Hökelekli, Din Psikolojisi, Ankara 1998. İlave Kaynaklar:Hayati Hökelekli, Din Psikolojisine Giriş, İstanbul 2010. Nils G. Holm, Din Psikolojisine Giris, çev. Abdülkerim Bahadır, İstanbul 2004. Antoine Vergote, Din, İnanç ve İnançsızlık, çev. Veysel Uysal, İstanbul 1999. Ali Ayten, Psikoloji ve Din, İstanbul 2006. C. G. Jung, Din ve Psikoloji, çev. Cengiz Şişman, İstanbul 1998. David M. Wulff, Psychology of Religion, Classic and Contemporary Views, New York 1991. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 40 | 40 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 1 | 1 | Rehberli Problem Çözümü | 1 | 1 | 1 | Problem Çözümü | 1 | 1 | 1 | Tartışma | 1 | 1 | 1 | Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 | Gözlem | 1 | 1 | 1 | Gösterme | 1 | 1 | 1 | Alan Gezisi | 1 | 1 | 1 | Alan Çalışması | 2 | 1 | 2 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 | Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 | Seminer | 1 | 1 | 1 | Makale Yazma | 1 | 1 | 1 | Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Okuma | 1 | 1 | 1 | Rapor | 1 | 1 | 1 | Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 | Performans | 1 | 1 | 1 | Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 | Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|