Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FRM204B3 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına sınıf yönetiminin etkili öğrenme ortamının hazırlanmasındaki etkisi ve katkısını kavratmak, etkili sınıf yönetimi için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sınıf yönetiminin boyutlarını açıklayabileceklerdir | 2 | Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklayabileceklerdir | 3 | Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi saptayabilecekler | 4 | Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda bilgi edinecekler | 5 | İstenmedik davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikler konusunda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sını a disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sını a öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sını a öğrenci motivasyonu; sını a zaman yönetimi; sını a bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturul- ması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sınıf Yönetimi İle İlgili Temel Kavramlar | | | 2 | Yönetim ve Sınıf Yönetimi | | | 3 | Sınıf Yönetimini Etkileyen Faktörler | | | 4 | Disiplin ve Sınıf Yönetimi | | | 5 | Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi | | | 6 | Sınıf Organizasyonu | | | 7 | İletişim | | | 8 | Motivasyon | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Sınıf İçinde Zaman Yönetimi | | | 11 | İstenmeyen Davranışların Yönetimi | | | 12 | Olumlu Öğrenmeye Ortam Oluşturma | | | 13 | Özel Grupların Yönetimi | | | 14 | Örnek Olaylar ve Çözüm Önerileri | | | 15 | Örnek Olaylar ve Çözüm Önerileri | | | 16 | Final SınavıDers içeriğinin incelenmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaya, Z. (Ed.), 2003; Sınıf Yönetimi, PegemA Yayıncılık, Ankara Çelikten, M., 2009; Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Kıran, H. (Ed.), 2005; Etkili Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|