Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İLA115B3 | Yabancı Dil I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yabancı Dil (İngilizce) Dersi: Öğrencilere basic grammar konularını öğretmek ve sorunlarını anlatabilecek ölçüde konuşabilme yeteneğini geliştirmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yabancı dil eğitiminin amacı İngilizce’nin okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi dil becerilerinin entegre edilerek öğretilmesidir. | 2 | Bu dersin içeriğini konu bağlamında verilen gramer kuralları, etkin kelime kullanımı, etkin sözlük kullanımı okuduğunu anlama, ders dışı okuma, | 3 | Cümle ve paragraf yazımı, | 4 | Karşılıklı konuşma, sözlü üretim, ikili ve grup tartışmaları, topluluk önünde konuşma, | 5 | Kelime oyunları, telaffuz alıştırmaları ve portfolyo değerlendirmesi oluşturmaktadır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Tüm sınıflar haftada 3 saat Integrated Skills dersleri görmektedir. Dil öğreniminde vazgeçilmez olan 4 temel beceriyi Reading(Okuma)&Writing(Yazma) ve Listening(Dinleme)&Speaking(Konuşma) geliştirmek için kitaplardan ve internetten faydalanılır. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin birbirileriyle bağlantılı olarak, iç içe edinilmesi ve bunların uygulanması sağlanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | PRONOUNS
(Subject/Object/Demonstrative/Possesive)
| | | 2 | Imperative Sentences
Word Order
Question Words
| Basit emir cümlesi örnekleri verme | | 3 | TO BE ( Be+noun, be+adj. And be+preposition) | Kendini tanıtma | | 4 | There is/There are
Have Got/Has Got
| Sahip olunan şeyler hakkında örnek yazma | | 5 | NOUNS (countable nouns, making nouns plural, irregular plural form, count and noncount nouns) | | | 6 | Units of Measure with Noncount Nouns(Using much,many,some,any,little,a little, few, a few)
Indefinite Pronouns
| Nesnelerin miktarı hakkında konuşma | | 7 | Simple Present Tense
Form and Usage (Frequency Adverbs)
| Bir gün hakkında konuşma ve yazma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Present Progressive (Form and Usage) | O esnada olan bir olayı ifade etme ve tartışma | | 10 | Past of Verb Be
Simple Past Tense (Form and Usage)
| Geçmiş eylemler hakkında soru sorma ve cevap verme | | 11 | Past Prograssive Tense (Form and Usage) | Geçmiş zamanda bir fotoğraf hakkında konuşma | | 12 | Present and Past Time with Time Clauses (When, While, Before and After) | Sınıf aktiviteleri ve kompleks cümleler kurma | | 13 | Future Tense (Difference between Will and Be Going to) | Gelecek hakkında bahsetme | | 14 | Present Perfect Tense (Form and Usage) | S. Past ve P. Perfect arasındaki farkı kavrama | | 15 | General revision | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Serap Üçüncü, First Touch, Grammar Coursebook for Universitiesi
Nesibe Sevgi Öndeş, English Grammar Inside and Out (ELS),Internet
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|