Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB404B | Spor Politikaları | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkiye’de uygulanan spor politikalarını öğrenme ve yorumlayabilme, tartışabilme yeteneğinin kazanılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Eda ADATEPE |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Politik bir güç olarak sporu tanımlayabilme | 2 | Tarihsel süreç içerisinde Türkiye'de uygulanan spor politikalarını açıklayabilme | 3 | Devlet bütçelerinde spora ayrılan payın önemini açıklayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Cumhuriyet dönemi boyunca sporun uygulanmasında dönemler, planlar ve hükümet programları çerçevesinde ulusal spor politikalarının değerlendirilmesi. Sporun siyaset, ekonomi, eğitim, kültür ve hukuk alanları ile ilişkisi ve uluslar arası spor politikaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Tanımı, İçeriği, Ödevler, Projeler, Değerlendirme ve Literatür Hakkında Bilgi Verilmesi. | | | 2 | Politik bir güç olarak sporun tanımlanması | | | 3 | Tarihsel süreç içerisinde tüm dünyada uygulanan spor politikaları | | | 4 | Cumhuriyet Öncesi ve Cumhuriyet sonrası dönemde spor | | | 5 | Spor ile ilişkili kanun, tüzük ve kararnameler | | | 6 | Ara sınav | | | 7 | Spor ekonomi ilişkisi | | | 8 | ARA SINAV (VİZE) | | | 9 | Spor hukuk ilişkisi
| | | 10 | Cumhuriyet döneminde spor politikaları | | | 11 | Cumhuriyet döneminde spor politikaları
| | | 12 | Kalkınma planlarında Spor | | | 13 | Hükümet programlarında Spor | | | 14 | Hükümet programlarında Spor | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
GSB Genlik ve Spor Politika Belgesi
Kalkınma Planları
Spor Şuraları
Spor Yönetimi. K. Fişek. 1983.
Sporcu İstatistikleri (1992-1993) DİE. 1996, Spor faaliyetleri Ve Tesisleri (1992) DİE. 1996
Beden Eğitimi, Spor Ve İstanbul Olimpiyatları Özel İhtisas Komisyon Raporu. DPT. 2000.
Avrupa Birliğine Üye Ülkelerin Spor Politikaları ile Türkiyenin Spor Pol. Karşılaştırılması Yl. Tezi B. Demir. (2002 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|