Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB308B | Motor Gelişim | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Motor gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları açıklamak,psikomotor gelişimi etkileyen faktörleri incelemek, hareket kavram ve temel hareket çeşitlerini .incelemek ve motor gelişim basamaklarını analiz etmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Murat KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gelişimle ilgili kavramları tanıyabilir | 2 | Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir | 3 | Gelişim dönemlerine uygun hareketleri öğrenir | 4 | Motor gelişim ile ilgili edindiği farkındalıkları mesleğinde kullanır | 5 | Alan ile alakalı literatürü inceleyebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim. Olgunlaşma.Gelişim ilkeleri ve ilgili kuramlar. Gelişim dönemleri. Gelişim ile ilgili motor testler Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilebilmesi | | | 2 | Motor Gelişimin alanları ve gelişimin ilkeleri | | | 3 | Gelişimin boyutları (Bilişsel, Duygusal,Toplumsal,Psikomotor) | | | 4 | Fiziksel gelişim dönemleri(Doğum öncesi,Doğum sırası ve Doğum sonrası) | | | 5 | Psikomotor gelişimin tanımı ve dönemleri | | | 6 | Psikomotor gelişimde Refleks hareketler dönemi | | | 7 | Psikomotor gelişimde ilkel hareketler dönemi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Psikomotor gelişimde Temel hareketler dönemi | | | 10 | Psikomotor gelişimde Sporla ilişkili hareketler dönemi | | | 11 | Psikomotor gelişim ve çocukların motor becerileri ile ilişkili hareketler | | | 12 | Fiziksel uygunluk unsurları | | | 13 | Algısal motor yetenekler | | | 14 | Çocukların genel motor özellikleri | | | 15 | Motor gelişim ile ilgili akademik çalışmalar | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özer, D. S., & Özer, M. K. (1998). Çocuklarda motor gelişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Gökmen, H., Karagül, T. ve Asçı. H. (1995) “Psikomotor Gelişim”, Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Yayınları, s: 139, 95. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 11 | 4 | 44 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|