BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SYB308BMotor GelişimZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Motor gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları açıklamak,psikomotor gelişimi etkileyen faktörleri incelemek, hareket kavram ve temel hareket çeşitlerini .incelemek ve motor gelişim basamaklarını analiz etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Murat KUL
Öğrenme Çıktıları
1Gelişimle ilgili kavramları tanıyabilir
2Gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir
3Gelişim dönemlerine uygun hareketleri öğrenir
4Motor gelişim ile ilgili edindiği farkındalıkları mesleğinde kullanır
5Alan ile alakalı literatürü inceleyebilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bilişsel,duyuşsal ve psikomotor gelişim. Olgunlaşma.Gelişim ilkeleri ve ilgili kuramlar. Gelişim dönemleri. Gelişim ile ilgili motor testler Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilebilmesi
2Motor Gelişimin alanları ve gelişimin ilkeleri
3Gelişimin boyutları (Bilişsel, Duygusal,Toplumsal,Psikomotor)
4 Fiziksel gelişim dönemleri(Doğum öncesi,Doğum sırası ve Doğum sonrası)
5 Psikomotor gelişimin tanımı ve dönemleri
6 Psikomotor gelişimde Refleks hareketler dönemi
7 Psikomotor gelişimde ilkel hareketler dönemi
8Ara sınav
9 Psikomotor gelişimde Temel hareketler dönemi
10 Psikomotor gelişimde Sporla ilişkili hareketler dönemi
11Psikomotor gelişim ve çocukların motor becerileri ile ilişkili hareketler
12 Fiziksel uygunluk unsurları
13 Algısal motor yetenekler
14 Çocukların genel motor özellikleri
15Motor gelişim ile ilgili akademik çalışmalar
16Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özer, D. S., & Özer, M. K. (1998). Çocuklarda motor gelişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Gökmen, H., Karagül, T. ve Asçı. H. (1995) “Psikomotor Gelişim”, Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Yayınları, s: 139, 95.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10330
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11444
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1242211
ÖÇ2242211
ÖÇ3242111
ÖÇ4243322
ÖÇ5242411
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek