BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SYB112BSpor TarihiZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimini açıklayabilecek ve beden eğitimi ile spor disiplini arasındaki süreçleri kültürel farklılıklara dayalı toplumsal etkilerle yorumlayabilecek bilgiyi sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zekai ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci, beden eğitimi ve sporun geçmişini coğrafi, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarıyla kavrayarak öğreni
2Spor tarihini araştırma yeteneği geliştirir
3Dünya çapında sporun evrimini kültürel açıdan anlayabilir.
4Spor tarihine ilişkin anlamı ve önemini kavrar
5Spor tarihinin kaynakları hakkında bilgi edinme becerisi kazanır.
6Spor tarihini günümüzle ilişkilendirme yeteneği geliştirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Bu ders yüz yüze öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir
Dersin İçeriği
insanlık tarihindeki sporun evrimini, gelişimini ve etkilerini inceler. Bu kapsam genellikle antik çağlardan modern zamana kadar sporun tarihî ve kültürel boyutlarını, spor organizasyonlarının oluşumunu, sporcuların ve spor olaylarının tarihî önemini, sporun sosyal, ekonomik ve politik etkilerini içerir. Ayrıca, sporun farklı kültürler arasındaki etkileşimini, sporun kurumsallaşma sürecini, uluslararası spor ilişkilerini ve sporun toplumsal yapılar üzerindeki etkilerini de kapsar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin İşleyici hakkında tanıtım
2Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin Diğer Disiplinlerle Bağlantısı
3Kaynaklar ve Referanslar: Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
4Tarih Öncesi Dönemlerde Beden Eğitimi ve Sporun Kökenleri
5Antik Dönemlerde Spor Faaliyetleri
6Antik Yunanistan'da Spor ve Beden Eğitimi
7Ara Sınav Vize
8Roma İmparatorluğu'nda Spor ve Egzersiz Faaliyetleri
9Antik Olimpiyat Oyunlarının Kökeni, Uygulaması ve Sonuçları
10Ortaçağda Beden Eğitimi ve Spor
11Yeni Çağda Spor ve Egzersiz Faaliyetleri
12Modern Olimpiyat Oyunları ve Baron Pierre De Coubertin: Olimpik Barış Felsefesi ve Modern Olimpiyat Hareketi'nin Etkileri
13Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti'nde Modern Olimpiyat Oyunları
14Cumhuriyet Dönemi Beden Eğitimi ve Spor
15Yarıyıl Sınavı Final
16Yarıyı Yıl Sınavı Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dürüşken,Ç.(1995)Eski Çağda Spor.İstanbul:Eski Çağ Bilimleri Enstitüsü Yayınları. Afacan, E. (2019). Spor felsefesi. Akademisyen Kitabevi.3 Akıncı, A. Y. (2022). SPOR TARİHİ. Beden Eğitimi ve Spor Bilimi, 7.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma8432
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6318
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1333322
ÖÇ2333243
ÖÇ3332433
ÖÇ4443433
ÖÇ5333332
ÖÇ6323333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek