Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB112B | Spor Tarihi | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimini açıklayabilecek ve beden eğitimi ile spor disiplini arasındaki süreçleri kültürel farklılıklara dayalı toplumsal etkilerle yorumlayabilecek bilgiyi sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Zekai ÇAKIR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci, beden eğitimi ve sporun geçmişini coğrafi, kültürel, ekonomik ve politik bağlamlarıyla kavrayarak öğreni | 2 | Spor tarihini araştırma yeteneği geliştirir | 3 | Dünya çapında sporun evrimini kültürel açıdan anlayabilir. | 4 | Spor tarihine ilişkin anlamı ve önemini kavrar | 5 | Spor tarihinin kaynakları hakkında bilgi edinme becerisi kazanır. | 6 | Spor tarihini günümüzle ilişkilendirme yeteneği geliştirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Bu ders yüz yüze öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir |
Dersin İçeriği |
insanlık tarihindeki sporun evrimini, gelişimini ve etkilerini inceler. Bu kapsam genellikle antik çağlardan modern zamana kadar sporun tarihî ve kültürel boyutlarını, spor organizasyonlarının oluşumunu, sporcuların ve spor olaylarının tarihî önemini, sporun sosyal, ekonomik ve politik etkilerini içerir. Ayrıca, sporun farklı kültürler arasındaki etkileşimini, sporun kurumsallaşma sürecini, uluslararası spor ilişkilerini ve sporun toplumsal yapılar üzerindeki etkilerini de kapsar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin İşleyici hakkında tanıtım | | | 2 | Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin Diğer Disiplinlerle Bağlantısı | | | 3 | Kaynaklar ve Referanslar: Beden Eğitimi ve Spor Tarihi | | | 4 | Tarih Öncesi Dönemlerde Beden Eğitimi ve Sporun Kökenleri | | | 5 | Antik Dönemlerde Spor Faaliyetleri | | | 6 | Antik Yunanistan'da Spor ve Beden Eğitimi | | | 7 | Ara Sınav Vize | | | 8 | Roma İmparatorluğu'nda Spor ve Egzersiz Faaliyetleri | | | 9 | Antik Olimpiyat Oyunlarının Kökeni, Uygulaması ve Sonuçları | | | 10 | Ortaçağda Beden Eğitimi ve Spor | | | 11 | Yeni Çağda Spor ve Egzersiz Faaliyetleri | | | 12 | Modern Olimpiyat Oyunları ve Baron Pierre De Coubertin: Olimpik Barış Felsefesi ve Modern Olimpiyat Hareketi'nin Etkileri | | | 13 | Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti'nde Modern Olimpiyat Oyunları | | | 14 | Cumhuriyet Dönemi Beden Eğitimi ve Spor | | | 15 | Yarıyıl Sınavı Final | | | 16 | Yarıyı Yıl Sınavı Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dürüşken,Ç.(1995)Eski Çağda Spor.İstanbul:Eski Çağ Bilimleri Enstitüsü Yayınları.
Afacan, E. (2019). Spor felsefesi. Akademisyen Kitabevi.3
Akıncı, A. Y. (2022). SPOR TARİHİ. Beden Eğitimi ve Spor Bilimi, 7. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|