Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYB119B | Rekreasyon | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Rekreasyon ve serbest zaman kavramları, serbest zaman felsefesi, sosyolojik perspektifi, rekreasyon programları, organizasyon ilkeleri, rekreasyonda okulun rolü, rekreasyona katılımdaki sınırlılıklar ve alternatif etkinlikler, rekreasyonun çeşitli alanlarla ilişkisi, rekreasyonun yapısının ve öneminin öğrenilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Tuncay ÖKTEM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Rekreasyonun yapısı ve önemi hakkında bilgi sahibi olma | 2 | Rekreasyonun çeşitli alanlarla olan ilişkisini anlayabilme | 3 | Rekreasyonda okulun eğitici rolünü anlayarak bu doğrultuda planlar geliştirebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Zaman, serbest zaman ve rekreasyon gibi temel kavramlar, rekreasyonun özellikleri ve sınıflandırılması, çeşitli alanlarla ilişkisi ve Dünya'da ve Türkiye'deki bu alandaki güncel gelişmeler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders kapsamının tanıtılması | | | 2 | Zaman ve boş zaman değerlendirme kavramı | | | 3 | İş ve boş zaman ilişkisi | | | 4 | Boş zamanın tarihsel gelişimi | | | 5 | Rekreasyon kavramı | | | 6 | Rekreasyon teorileri ve rekreasyonun yararları | | | 7 | Rekreasyon faaliyetlerinin sınıflandırılması | | | 8 | Ara Sınav (Vize) | | | 9 | Rekreasyon faaliyetlerine katılımı etkileyen faktörler
Rekreasyon faaliyetlerine katılımı destekleyen faktörler | | | 10 | Rekreasyonun diğer alanlarla ilişkileri | | | 11 | Boş zaman ve rekreasyon endüstrisi | | | 12 | Boş zaman ve rekreasyon endüstrisinde hizmet sektörleri | | | 13 | Boş zaman ve rekreasyon endüstrisinde hizmet organizasyonları | | | 14 | Rekreasyon yönetimi | | | 15 | Boş zaman ve rekreasyon pazarlaması | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kılbaş Köktaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara .
Hacıoğlu, N. (2003). Boş zaman Rekreasyon yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara . |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|