BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SYB107BSpor Bilimlerine GirişZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Beden eğitimi ve sporun gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, eğitim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Eda ADATEPE
Öğrenme Çıktıları
1Spor bilimleri ilgili genel kavramları tanımlayabilir.
2Spor biliminin alt bilim dallarını özetleyebilir.
3Sporun felsefesini anlayabilir.
4Türk spor tarihi ve yapısı hakkında bilgi sahibi olabilir.
5Kış ve yaz olimpik oyunlardaki spor dallarını ayırt edebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, yayınlarını ve meslek alanlarını tanıtmak, insan ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel, fizyolojik ve psiko-sosyal çalışma alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya'da ve Türkiye'deki gelişimi ve öncü kişileri, değişik ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar
2Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri
3Beden eğitimi ve sporun amaçları
4Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkisi
5Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği
6Farklı beden eğitimi ve spor yaklaşımlarının temel ilkeleri
7Sporda gelişme ve başarının temelleri
8Arasınav
9Amatör sporlar
10Olimpiyatlar ve olimpiyatlarda meydana gelen siyasi olaylar
11Spor bilimleri ve performans
12Rekreasyon
13Sporda rekorları hazırlayan faktörler
14Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri
15Genel tekrar
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mirzeoğlu, N. (2003). Spor bilimlerine giriş. Bağırgan Kitapevi, İstanbul. McPherson, B, Taylor, A.W., Editors: Bouchard, C, 1991; Physical Activity Sciences,., Human Kinetics Books, Champaign. Armağan,İ. 1981; Sporun Toplum Bilimsel Temelleri. Yayın no:4, İzmir. İnal,N.A. 2000; Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş, Desen Ofset Matbaacılık, Konya. Lumpkin, A. 1991; Physical Education and Sport A Contemporary Introduction, Second Edition, Times Mirror/Mosby College Publishing, St-Louis.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav2100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı2100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım17468
Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1432424
ÖÇ2352333
ÖÇ3312213
ÖÇ4522215
ÖÇ5223243
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek