Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-403B | Rehberlik ve Özel Eğitim | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Rehberlik ve psikolojik danışmanın hizmet alanlarına, problem alanlarına, öğretim basamaklarına ve temel işlevlere göre sınıflandırmasını yapar. | 2 | Eğitsel rehberliğin önemini kavrar. | 3 | Mesleki (kariyer) psikolojik danışma ve rehberliğin ilkelerini ve uygulanma alanlarını kavrar. | 4 | Kişisel/sosyal psikolojik danışma ve rehberliği açıklar. | 5 | Bireyi tanıma tekniklerini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Pedagojik formasyon eğitim dersi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetleri, Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR), PDR’de başlıca hizmet türleri, Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri | | | 2 | 2 Eğitsel Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Mesleki (Kariyer) Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Kişisel/Sosyal Psikolojik Danışma ve Rehberlik | | | 3 | 3. Bireyi Tanıma Teknikleri, Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Program Geliştirme, | | | 4 | 4 Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Meslek Etiği, Örgüt ve Personel | | | 5 | 5 Özel Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberlik | | | 6 | 6 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim, Özel Eğitimde Değerlendirme, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi | | | 7 | 7. Ara Sınav | | | 8 | 7 Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri, Aile Eğitimi | | | 9 | 9 Zihinsel yetersizliği olan öğrenciler, İşitme yetersizliği olan öğrenciler, Görme yetersizliği olan öğrenciler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|