BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-403BRehberlik ve Özel EğitimZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Rehberlik ve psikolojik danışmanın hizmet alanlarına, problem alanlarına, öğretim basamaklarına ve temel işlevlere göre sınıflandırmasını yapar.
2Eğitsel rehberliğin önemini kavrar.
3Mesleki (kariyer) psikolojik danışma ve rehberliğin ilkelerini ve uygulanma alanlarını kavrar.
4Kişisel/sosyal psikolojik danışma ve rehberliği açıklar.
5Bireyi tanıma tekniklerini açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pedagojik formasyon eğitim dersi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetleri, Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR), PDR’de başlıca hizmet türleri, Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri
22 Eğitsel Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Mesleki (Kariyer) Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Kişisel/Sosyal Psikolojik Danışma ve Rehberlik
33. Bireyi Tanıma Teknikleri, Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Program Geliştirme,
44 Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Meslek Etiği, Örgüt ve Personel
55 Özel Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberlik
66 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim, Özel Eğitimde Değerlendirme, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi
77. Ara Sınav
87 Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri, Aile Eğitimi
99 Zihinsel yetersizliği olan öğrenciler, İşitme yetersizliği olan öğrenciler, Görme yetersizliği olan öğrenciler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek