BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-204BEğitimde Araştırma YöntemleriZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme sürecinin aşamaları, öğretim ilke ve yöntemleri ilişkisi ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilkeleri ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Edgar Dale’in “Yaşantı Konisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Araştırma İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Tartışma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Gösterip Yaptırma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Problem Çözme Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Proje Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak,
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İsmail KARATAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme sürecinin aşamaları, öğretim ilke ve yöntemleri ilişkisi ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilkeleri ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Edgar Dale’in “Yaşantı Konisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Araştırma İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Tartışma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Gösterip Yaptırma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Problem Çözme Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Proje Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı ve işleyişinin açıklanması,
2Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisi,
3Öğretme-öğrenme sürecinin aşamaları, öğretim ilke ve yöntemleri ilişkisi ile ilgili anlam yükleri bilgisi,
4Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisi,
5Öğretim ilkeleri ile ilgili anlam yükleri bilgisi,
6Edgar Dale’in “Yaşantı Konisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi,
7Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi,
8ARA SINAV
9Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi,
10Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi”, “Tartışma Yöntemi” ve “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi,
11Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi”, “Tartışma Yöntemi” ve “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi,
12Öğretim yöntemlerinden “Proje Yöntemi” ve “Bireysel Çalışma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi,
13Genel Tekrar
14Genel Tekrar
15Genel Tekrar
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DEMİREL, Özcan. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ – ÖĞRETME SANATI. (Geliştirilmiş 12. Baskı). Ankara: PEGEM Yayıncılık- Adakale Sok. 4/1 – Yenişehir, 2007. DOĞANAY, Ahmet ve Ark. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ. (2.Baskı). Ankara: PEGEM Akademi - Adakale Sok. 4/1 – Yenişehir, 2008. SEVER, Sedat. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TAM ÖĞRENME. İstanbul: YA-PA Yayınları, 1995. SÖNMEZ, Veysel. PROGRAM GELİŞTİRMEDE ÖĞRETMEN ELKİTABI. (7.Basım). Ankara: Anı Yayıncılık İzmir Cad. No:34/302-Kızılay, 1996. TEKİN, Halil. EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (Gözden Geçirilmiş 13. Baskı). Ankara: Yargı Yayınları No:17 - Zafer Çarşısı No:22 - Yenişehir, 1991. ERTÜRK, Selahattin. EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME.(3.Baskı).Ankara:Yelkentepe Yayınları 4,1979. SÖNMEZ, Veysel. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ ÖĞRETMEN KILAVUZU. Ankara: AnıYayıncılık-İzmir Cad.No:34/302 Kızılay, 1997. SÖNMEZ, Veysel. HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMEN KILAVUZU. Ankara: AnıYayıncılık-İzmir Cad. No:34/302 Kızılay, 1998. KAPTAN, Fitnat. FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ. Ankara: Anı Yayıncılık-İzmir Cad.No:34/302 Kızılay, 1998. DOĞAN, Hıfzı. EĞİTİMDE PROGRAM VE ÖĞRETİM TASARIMI. A.Ü. EBF-Cebeci, 1997. AÇIKGÖZ, Kamile Ün. ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME. İzmir: DEÜ Buca Eğitim Fakültesi, 1996.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek