|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-204B | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme sürecinin aşamaları, öğretim ilke ve yöntemleri ilişkisi ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilkeleri ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Edgar Dale’in “Yaşantı Konisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Araştırma İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Tartışma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Gösterip Yaptırma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Problem Çözme Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Proje Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. İsmail KARATAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler. | 2 | Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular. | 3 | Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme sürecinin aşamaları, öğretim ilke ve yöntemleri ilişkisi ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim ilkeleri ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Edgar Dale’in “Yaşantı Konisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Araştırma İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Tartışma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Gösterip Yaptırma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Problem Çözme Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, Öğretim yöntemlerinden “Proje Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisini kazandırmak, | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı ve işleyişinin açıklanması, | | | 2 | Eğitim ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisi, | | | 3 | Öğretme-öğrenme sürecinin aşamaları, öğretim ilke ve yöntemleri ilişkisi ile ilgili anlam yükleri bilgisi, | | | 4 | Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramların anlam yükleri bilgisi, | | | 5 | Öğretim ilkeleri ile ilgili anlam yükleri bilgisi, | | | 6 | Edgar Dale’in “Yaşantı Konisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi, | | | 7 | Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi, | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Öğretme-öğrenme stratejilerinden “Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi, | | | 10 | Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi”, “Tartışma Yöntemi” ve “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi, | | | 11 | Öğretim yöntemlerinden “Anlatım Yöntemi”, “Tartışma Yöntemi” ve “Örnek Olay Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi, | | | 12 | Öğretim yöntemlerinden “Proje Yöntemi” ve “Bireysel Çalışma Yöntemi” ile ilgili anlam yükleri bilgisi, | | | 13 | Genel Tekrar | | | 14 | Genel Tekrar | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | DEMİREL, Özcan. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ – ÖĞRETME SANATI. (Geliştirilmiş 12. Baskı). Ankara: PEGEM Yayıncılık- Adakale Sok. 4/1 – Yenişehir, 2007. DOĞANAY, Ahmet ve Ark. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ. (2.Baskı). Ankara: PEGEM Akademi - Adakale Sok. 4/1 – Yenişehir, 2008. SEVER, Sedat. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TAM ÖĞRENME. İstanbul: YA-PA Yayınları, 1995. SÖNMEZ, Veysel. PROGRAM GELİŞTİRMEDE ÖĞRETMEN ELKİTABI. (7.Basım). Ankara: Anı Yayıncılık İzmir Cad. No:34/302-Kızılay, 1996. TEKİN, Halil. EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (Gözden Geçirilmiş 13. Baskı). Ankara: Yargı Yayınları No:17 - Zafer Çarşısı No:22 - Yenişehir, 1991. ERTÜRK, Selahattin. EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME.(3.Baskı).Ankara:Yelkentepe Yayınları 4,1979. SÖNMEZ, Veysel. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ ÖĞRETMEN KILAVUZU. Ankara: AnıYayıncılık-İzmir Cad.No:34/302 Kızılay, 1997. SÖNMEZ, Veysel. HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ VE ÖĞRETMEN KILAVUZU. Ankara: AnıYayıncılık-İzmir Cad. No:34/302 Kızılay, 1998. KAPTAN, Fitnat. FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ. Ankara: Anı Yayıncılık-İzmir Cad.No:34/302 Kızılay, 1998. DOĞAN, Hıfzı. EĞİTİMDE PROGRAM VE ÖĞRETİM TASARIMI. A.Ü. EBF-Cebeci, 1997. AÇIKGÖZ, Kamile Ün. ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME. İzmir: DEÜ Buca Eğitim Fakültesi, 1996. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|