Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-402 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | Zorunlu | 4 | 8 | 10 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Uygulama okullarında beden eğitimi ve spor derslerinin öğretim ve yönetim deneyimlerinin kazanılması, Farklı spor dallarının öğretim dedeneyimlerini kazanma, Micro-öğretim çalışmaları Beden eğitimi ve spor ders ve uygulama, gözlem ve yönetim deneyimi kazanma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hayri AKYÜZ
Doç. Dr. İsmail KARATAŞ
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali CEYHAN
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan CEYLAN
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır | 2 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. | 3 | Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. | 4 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. | 5 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır | 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. | 7 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Yarıyıl planının hazırlanması konu, ders ve ünitelerin paylaşımı.Öğretim uygulamaları ve Öğretim programının değerlendirilmesi .Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yarıyıl planının hazırlanması konu, ders ve ünitelerin paylaşımı | | | 2 | Öğretim uygulamaları ve Öğretim programının değerlendirilmesi | | | 3 | Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi | | | 4 | Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi | | | 5 | Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi | | | 6 | Öğretim uygulamaları ve yapılan derslerin değerlendirilmesi | | | 7 | Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi | | | 10 | Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi | | | 11 | Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi | | | 12 | Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi | | | 13 | Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi | | | 14 | Öğretim uygulamaları ve yıllık planların değerlendirilmesi | | | 15 | Bitirme Sınavı hazırlıkları | | | 16 | Bitirme Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
SELÇUK, Z., Okul Deneyimi ve Uygulama: Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının gözlenmesi. Nobel Yayınları, Ankara, 2000.
ERDEN, M., Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Alkım Yayınları, 1998. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 150 | 150 |
Final Sınavı | 1 | 150 | 150 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ7 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|