Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-302 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilmesi, bir ölçme aracında bulunması gereken teknik özellikleri bilmesi, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor özelliklere yönelik ölçme aracı geliştirme süreç ve sonuç değerlendirmede kullanılabilen ölçme araçları geliştirebilmesi, ölçme sonuçlarını analiz edip değerlendirme yapabilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan CEYLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar.
ölçme değerlendirmenin temellerinin bilinmesi | 2 | ölçme türleri ve ölçek çeşitlerinin bilinmesi | 3 | Değerlendirme kavramı , özellikleri ve değerlendirme türlerinin bilinmesi | 4 | Ölçme aracında bulunması gereken özelliklerin bilinmesi | 5 | Güvenirlilik belirleme ve güvenirlik arttırma yollarının bilinmesi | 6 | Geçerlilik türlerinin bilinmesi | 7 | Geçerliliği etkileyen faktörlerin i ve geçerliliği arttırmanın yollarının bilinmesi | 8 | Yarı yıl ara sınavı | 9 | Kullanışlılık
Ölçmede hata türleri ve hata kaynaklarının bilinmesi | 10 | ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiki işlemlerin bilinmesi | 11 | Test hazırlama süreci ve eğitimde kullanılın ölçme araçlarının bilinmesi | 12 | hedeflerin aşamalı sınıflandırılmasının bilinmesi | 13 | ölçmede istatistiki işlemlerden merkezi eğilim ölçülerinin bilinmesi | 14 | ölçmede istatistiki işlemlerden merkezi dağılım ölçülerinin bilinmesi | 15 | Ölçme aracını oluşturan maddeler üzerindeki istatistiki işlemlerin bilinmesi | 16 | yarı yıl sonu sınavı (final) |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramları/ölçmede hata ve hata kaynakları/ Bir ölçme aracında bulunması gereken teknik özellikler/ Test hazırlama süreci, test türleri ve özellikleri / Ölçmede istatistiksel işlemler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | YOK | YOK | 2 | ölçmede sıfır noktası/ ölçek türleri ve değerlendirme süreci | YOK | YOK | 3 | ölçmede birim ve birimde bulunması gereken özellikler / ölçme türleri/ ölçüt türleri | YOK | YOK | 4 | Değerlendirme türleri | YOK | YOK | 5 | Ölçmede hata ve hata kaynakları | YOK | YOK | 6 | Güvenirlik hesaplama yöntemleri/ geçerlilik türleri | YOK | YOK | 7 | Bir ölçme aracında bulunması gereken teknik özellikler güvenirlik, geçerlik, kullanışlık | YOK | YOK | 8 | Ara sınav | YOK | YOK | 9 | Eğitimde test hazırlama süreci ve eğitimde kullanılan ölçme araçları Geleneksel ölçme araçları | YOK | YOK | 10 | Eğitimde kullanılan Otantik (çağdaş) ölçme araçları | YOK | YOK | 11 | Ölçmede istatistik.. Merkezi eğilim ölçüleri | YOK | YOK | 12 | Ölçmede istatistik.. Merkezi yığılma ölçüleri | YOK | YOK | 13 | madde analizleri | YOK | YOK | 14 | Test puanlarının standartlaştırılması Z ve T puanlarının hesaplanması | YOK | YOK | 15 | ders içeriğindeki konuların genel tekrarı | | | 16 | yarıyıl sonu sınavı (final) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ16 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|