Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-301 | Antrenman Bilgisi | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Antrenman kavramını, amaçlarını ve dönemlerini öğrenmek, antrenman kavramı çerçevesinde antrenmanın temel ilkelerini ayırt etmek, biyomotor becerileri ve biyomotor becerilere yönelik antrenmanları kavramak, çoçuklarda yetenek seçimi ve yönlendirilmesini değerlendirmek, antrenmanın bilimsel testleri ve bilimsel testlerle yönlendirilmesini analiz etmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan CEYLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Antrenman kavramı, amaçları ve dönemlerinin tümünü değerlendirebilecektir. | 2 | Antrenman kavramı çerçevesinde antrenmanın temel ilkelerini analiz edebilecektir. | 3 | Biyomotor becerileri ve biyomotor becerilere yönelik antrenmaları açıklayabilecektir. | 4 | Çocuklarda yetenek seçimi ve yönlendirilmesini analiz edebilecektir. | 5 | Antrenmanın bilimsel testleri ve bilimsel testlerle analiz edilmesini tartışabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Antrenmanın organizma üzerindeki etkileri, yorgunluk, toparlanma,antrenman bölümleri, planlaması, mikro, makro, yıllık planlama, yüklenme ve temel ilkeleri, sürantrenman, sporda yetenek seçimi, biomotor yeteneklerin geliştirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Antrenman Kavramının tanımı ve Antrenmanın Temel İlkeleri | YOK | YOK | 2 | Antrenmanda Yüklenme Dinlenme İlişkisi;
Antrenman Yüklenme İlkeleri .
Antrenman Yükünün Ölçülmesi
Toparlanma. | YOK | YOK | 3 | Kuvvet Antrenmanı Kavramları
Kuvvet Antrenmanlarında Yük Belirleme Yöntemleri
Kuvvet Antrenman Çeşitleri
Çocuk ve Gençlerde Kuvvet Antrenmanı İlkeleri | YOK | YOK | 4 | Dayanıklılık Gelişimi ve Antrenmanı
Dayanıklılık Antrenmanlarının Şiddetlere Göre Sınıflandırılması
Dayanıklılık Antrenmanlarında Yük Belirleme Yöntemleri | YOK | YOK | 5 | Dayanıklılık Antrenmanı Türleri / Çocuk ve Gençlerde Dayanıklılık Antrenmanı | yok | yok | 6 | Sürat , Çeviklik Antrenmanı Tanımı ve Çeşitleri
Yön Değiştirme Hızı Tanımı ve Çeşitleri
Sürat, Çeviklik ve Yön Değiştirme Hızı Geliştirme Yöntem ve İlkeleri
Çocuk ve Gençlerde Sürat, Çeviklik ve Yön Değiştirme Hızı Antrenmanı İlkeleri | YOK | YOK | 7 | Esneklik Antrenmanı tanımı ve ilgili kavramlar
Esnekliği Etkileyen Faktörler
Esneklik Antrenman Yöntemleri | YOK | YOK | 8 | Ara Sınav | YOK | YOK | 9 | Koordinasyon Antrenmanları ve Koordinatif Yetiler
Koordinasyonu Etkileyen Faktörler
Denge Antrenmanları
Denge Türleri
Denge Antrenmanlarının Temel Prensipleri | YOK | YOK | 10 | Antrenman Planlaması , Periyotlaması ve İlkeleri ve Antrenman Planlaması Örnekleri | YOK | YOK | 11 | Antrenman Periyotlamasında Zaman Dilimleri
Antrenman Birimi , Mikro Döngü, Mezo Döngü , Makro Döngü
Bireysel Sporlarlarda Yıllık Periyotlama Yaklaşımı | | | 12 | Çocuk ve Gençlerde Biyomotor Yetilerin Ölçme ve Değerlendirilmesi.
Çocuk ve Gençlerde Koordinatif YetilerinÖlçme ve Değerlendirilmesi | YOK | YOK | 13 | Çocuklarda Yetenek Seçimi ve Yönlendirilme ilkeleri | YOK | YOK | 14 | Dünyada ve Türkiye’de Yetenek Seçimi | | | 15 | Ders konularının genel tekrarı | YOK | YOK | 16 | Final SInavı | YOKY | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaynaklar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|