Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-303 | Eğitimde Ahlâk ve Etik | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitim ile ahlak ve etik bağlantısını görebilmek.. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali CEYHAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci merkezli, çağdaş eğitim ve öğretim ilkeleriyle vicdanı hür, irfanı hür nesil yetiştirmek. Ahlaki vasıfların eğitimli insanlardaki önemini görmek- kabullenmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim nedir? Etik nedir? Ahlaki değerlerin geçmişten günümüze tüm eğitim süreçlerine tesirleri nelerdir? |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimin tanımları../ Etik tanımları | | | 2 | Ahlaki değerler ve tarihçesi | | | 3 | Öğretmen davranışlarına tesir eden etik kurallar | | | 4 | Toplumun geneli açısından etik kuralların önemi | | | 5 | Felsefi açıdan ahlak ve etik.. | | | 6 | Evrensel etik değerler.. | | | 7 | Öğrencilerin ahlaki gelişime bakış açıları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kohlberg'in 'Evrensel ahlak ilkeleri' | | | 10 | Piaget'in Özerklik ilkeleri | | | 11 | Gilligan ve arkadaşlarının ahlaki bakışaçıları | | | 12 | Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin etik anlayışları.. | | | 13 | Etik değerlerin insanın varoluşuna tesirleri.. | | | 14 | Değerlendirme | | | 15 | final sınavı | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaynaklar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|