Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-202 | Beden Eğitimi ve Spor Öğretim Programları | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri kazandırmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden Eğitimi öğretmenliği alanıyla ilgili kavram, ilkeler vb. kuramsal bilgilere sahiptir. | 2 | Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise ders programlarının kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere, öğretim süreçlerine, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 | Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 4 | Beden Eğitimi öğretmenliği alanına ilişkin bilimsel bilgi ve raporlara ulaşma, süreli yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahiptir. | 5 | Beden Eğitimi öğretmenliği alanının ulusal ve uluslararası farklı kültürlerdeki durumu ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi ve spor öğretim programının temel kavramları, öğrenme alanları, kazanımlar, program içeriği, ölçme ve değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğretim programları ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | | | 3 | Güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı | | | 4 | Beden eğitimi ve spor öğretim programının içeriği | | | 5 | Beden eğitimi ve spor öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler | | | 6 | Beden eğitimi ve spor öğretim programının öğrenme ve alt öğrenme alanları | | | 7 | Beden eğitimi ve spor öğretim programının kazanımlara göre sınıflara dağılımları | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Beden eğitimi ve spor öğretim programının diğer derslerle ilişkisi | | | 10 | Beden eğitimi ve spor öğretim programında kullanılan yöntem, araç gereç ve materyaller | | | 11 | Beden eğitimi ve spor öğretim programının ölçme ve değerlendirme yaklaşımları | | | 12 | Beden eğitimi ve spor öğretim programındaki alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları | | | 13 | Beden Eğitimi öğretmeninin yeterlilikleri | | | 14 | Beden Eğitimi öğretmeninin yeterlilikleri | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
MEB (2019). 5-8 Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı
MEB (2019). 9-12 Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı
MEB (2019). Beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|