Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-105 | Hareket Eğitimi | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Temel hareket becerilerinin öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör Onur ŞİPAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hareket becerileri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 | Yer değiştirme hareketlerini artan çeviklikle yapar. | 3 | Yer değiştirme hareketlerini vücut, alan farkındalığı ve hareket ilişkilerini kullanarak yapar. | 4 | Çeşitli strateji ve taktikler kullanarak birleştirilmiş hareket becerilerini geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Bu ders hareket yetkinliğinin tanımını, çeşitli becerileri öğrenmelerini ve geliştirmelerini sağlamak için vücut, alan, efor, hareket ilişkileri kavramlarını birleştirerek dengeleme hareketlerini, yer değiştirme hareketlerini, nesne kontrolünü gerektiren birleştirilmiş hareketlerin temel becerilerini ve öğretimini kapsamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hareket eğitimi kavramları (vücut farkındalığı) | YOK | YOK | 2 | Hareket eğitimi kavramları ( efor farkındalığı) | YOK | YOK | 3 | Hareket eğitimi kavramları (alan farkındalığı) | YOK | YOK | 4 | Hareket eğitimi kavramları (hareket ilişkileri farkındalığı) | YOK | YOK | 5 | Temel hareket beceri uygulamaları (yer değiştirme hareketleri) | YOK | YOK | 6 | Temel hareket beceri uygulamaları (yer değiştirme -nesne kontrolü hareketleri) | YOK | YOK | 7 | Temel hareket beceri uygulamaları (dengeleme hareketleri) | YOK | YOK | 8 | Arasınav | YOK | YOK | 9 | Temel hareket beceri uygulamaları (dengeleme hareketleri) | YOK | YOK | 10 | Temel hareket beceri uygulamaları (nesne kontrolü hareketleri) | YOK | YOK | 11 | Temel hareket beceri uygulamaları (yer değiştirme -nesne kontrolü hareketleri) | YOK | YOK | 12 | Temel hareket beceri uygulamaları (dengeleme?yer değiştirme hareketleri) | YOK | YOK | 13 | Temel hareket beceri uygulamaları( yer değiştirme- dengeleme hareketleri) | YOK | YOK | 14 | Ders öğretiminde kullanılabilecek farklı öğretim strateji ve taktikler | YOK | YOK | 15 | Ders öğretiminde kullanılabilecek farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikleri | YOK | YOK | 16 | Final Sınavı | YOK | YOK |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
AYAN, S (2019). Hareket Eğitimi, Pegem Akademi
Özer,S. D. ve Özer, K. (2014). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Özer,S. D. ve Aktop, A. (2014). Motor Gelişimi Anlamak. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|