BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-103Eğitim SosyolojisiZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kültür, aile, ekonomi, devlet, din, hukuk gibi sosyal kurumlar ile toplumsal yapı arasındaki ilişkilerin, toplumun gelişmişlik düzeyi ile eğitim sistemi arasındaki ilişkinin anlaşılmasını sağlamak, eğitimin kalkınmadaki rolü hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali CEYHAN
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilecek.
2 Eğitimin ve okullarin toplumsal işlevlerini değerlendirebilecek.
3 Eğitim sistemlerini ve okulları anlamada sosyolojik bakış açısını kullanabilecektir.
4 Sosyolojik bakış açısını tanımlar.
5 Sosyolojik bakış açısını eğitim alanına uyarlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
İnsan ve toplum hayatına sosyolojik ve psikolojik yaklaşımlar, toplum ve kültürle şahsiyet arasındaki ilişki- tarih ve biyografi arasındaki ilişki, sosyal yapı, sosyal kurum, sosyal rol ve sosyal statü, sosyal tabakalaşma ve sosyal hareketlilik, toplum, kültür, aile ve okulun sosyalizasyon süreciyle ilişkisi,Türk toplumunun değişmesi, modernleşmesi, sanayileşmesi, kalkınması, demokratikleşmesi ve batılılaşması süreçlerinin Türk eğitim sistemine etkileri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Eğitim sosyolojisi dersinin içeriği 2 Eğitim sosyolojisinin temel kavramları, eğitim sosyolojisine giriş, eğitim sosyolojisinin gelişimi 3 Eğitim sosyolojisinin önemi ve diğer bilimlerle ilişkisi 4 Kültür ve sosyal yapının eğitime etkileri 5 Eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişki 6 Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi 7 ara sınav 8 Eğitim sosyolojisinde makroteoriler 9 bir toplumda eğitim sisteminin ekonomi, siyaset, din ve hukuk ile ilişkisi. 10 Eğitim sosyolojisinde eleştirel ve feminist yaklaşımlar 11 Sosyolojinin öğretmen eğitimindeki rolü 12 Genel tekrar 13 Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi 14 yıl sonu sınavı
2 Eğitim sosyolojisinin temel kavramları, eğitim sosyolojisine giriş, eğitim sosyolojisinin gelişimi
3Eğitim sosyolojisinin önemi ve diğer bilimlerle ilişkisi
4Kültür ve sosyal yapının eğitime etkileri
5 Eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişki
6 Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi
7Eğitim sosyolojisinde makroteoriler
8 ara sınav
9 bir toplumda eğitim sisteminin ekonomi, siyaset, din ve hukuk ile ilişkisi.
10 Eğitim sosyolojisinde eleştirel ve feminist yaklaşımlar
11 Sosyolojinin öğretmen eğitimindeki rolü
12 Genel tekrar
13Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi
14
15
16 yıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Tezcan, M., (2006). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ113444 
ÖÇ244444 
ÖÇ355555 
ÖÇ453333 
ÖÇ555555 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek