|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT105 | Yabancı Dil I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | CEF (Common European Frame ) doğrultusunda öğrencileri A1 seviyesine getirmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Okt. Yıldıray Kurnaz | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dinleme becerisi doğrultusunda çok yaygın kullanılan kelimeleri fark edebilmek, yavaş ve net konuşmada konuşulanları anlamak | 2 | Okuma becerisi doğrultusunda yaygın kullanılan isim, kelimeleri ve çok basit düzeydeki cümleleri anlayabilmek. Örnek olarak, poster, katalog ve uyarılar | 3 | Konuşma becerisi doğrultusunda basit kurulmuş cümlelerle kendini tanıtmak. Çok belirgin konular üzerinde sorulan kolay sorulara cevap verebilmek. Yaşadığı yer ve tanıdığı insanları tasvir edebilmek. | 4 | Yazma becerisi doğrultusunda basit kartpostallar yazma. Örnek olarak tatil kartpostalları. Aynı zamanda kişisel bilgilerini basit cümlelerle yazabilmek |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Lesson 1-2-3-4; Alfabe, Aitlik zamirleri, sınıf içi terimler, sayılar. Tekil-çoğul isimler | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme (Sayfa 1-4) | | 2 | Lesson 5-6-7-8; Ülkeler ve milliyetler, ‘to be’ fiili, wh-soruları, zaman ilgeçleri, haftanın günleri | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf. 5-8) | | 3 | Lesson 9-10-11-12 Günlük yaşam, sıklık zarfları Geniş Zaman Bağlaçlar (but, and, because ) Hikaye okuma | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf. 9-12) | | 4 | Lesson 13-14-15-16 Geniş zaman (aktiviteler) Geniş zaman wh-soruları Zevkler (like+ing), dinleme Restoran diyalogları | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.13-16) | | 5 | Lesson 17-18-19-20 Aile üyelerini tanıma Sahiplik (have/has got), some, any Okuma-yazma: Aileyi tanıtma Hikaye okuma “That’s life” 3.bölüm | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (sf.17-20) | | 6 | Lesson 21-22-23-24 Şehirdeki yerler, a/an, the kullanımı There is / there are Yaşadığın yeri tanımlama Yön tarif etme | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.21-24) | | 7 | Lesson 25-26-27-28 Evin bölümleri, yer ilgeçleri Şimdiki zaman Okuma-yazma: Oda tanımlama Hikaye okuma ‘That’s life’ 4.bölüm | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.25-28) | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Lesson 29-30-31-32 Aylar ve günler Kabiliyet (can / can’t ) Dinleme-konuşma: Randevulaşma, zaman ilgeçleri 2 Ricalar | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.29-31) | | 10 | Lesson 33-34-35-36 Meslekler ve ilgili fiiller Geniş zaman / Şimdiki zaman Okuma-yazma: Meslek tanımlama Hikaye okuma: That’s life bölüm 5 | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.33-36) | | 11 | Lesson 37-38-39-40 Gidilecek yerler To be fiili geçmiş zaman Dinleme-konuşma: Geçmiş bir şeyin nasıl olduğunu ifade etme Plan yapma ( Shall we…, Let’s) | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.37-40) | | 12 | Lesson 41-42-43-44 Ders konuları Geçmiş Zaman Okuma-yazma: Okul günleri Hikaye: That’s Life Bölüm 6 | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.41-44) | | 13 | Lesson 45-46-47-48 Vücudun bölümleri Geçmiş Zaman Dinleme-konuşma: Kazalar Eczane diyalogları | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma (Sf.45-47) | | 14 | Lesson 49-50-51-52 Seyahat, go +ilgeç Gelecek zaman (going to) Okuma-yazma: Gelecek ile ilgili planları tanımlama | Sunum, okuma, alıştırma, dinleme, konuşma | | 15 | Final Sınavı | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı: Hatchinson, Tom. (2007). English for Life. Oxford University Press Yardımcı Materyaller Hatchinson, Tom (2007). English for Life. Oxford University Press Ege Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Kaynak Merkezi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 | Multirom CD Çalışması | 5 | 3 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|