BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT406B2Egzersiz ve Yaşam KoçluğuZorunlu483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
sporun ve egzersizin, yaşam boyu spor felsefesinin, insan hayatı için önemi ve değerlerini öğrencilere kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Zekai ÇAKIR
Öğrenme Çıktıları
1Yaşam boyu spor kavramının benimsenmesini bilir
2Yaşam boyu sporun gelişim sürecinin anlaşılmasını kavrar
3Güçlü ve gelişmeye açık yönlerini kavrar
4Potansiyelinin farkına keşfeder ve yeni beceriler geliştirmeyi bilir.
5Yaşam boyu Karşılaştığı stresi daha kolay yönetebilir
6Zamanını iyi şekilde yönetmeyi bilir
7Hedeflerini gerçekleştirme kabiliyeti artar
8Fiziksel aktivite ve sağlık kavramları anlar
9Egzersiz programları hazırlamayı bilir
10Bireysel egzersiz programı hazırlamayı bilir
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yaşam boyu sporun gelişim sürecinin basamaklarını, hareket etmenin insan için önemini tanımlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaşam boyu sporun tarihçesi ve gelişim süreci
2yaşam boyu sporun federasyon ve çalışmaları
3Türkiye'de herkes için spor felsefesi
4Dünya'da herkes için spor felsefesi
5Amerika'da yaşam boyu spor ve rekreasyon
6Avrupa'da yaşam boyu spor ve felsefesi
7Sovyetler birliğinde herkes için spor felsefesi
8Avusturalya'da herkes için spor felsefesi
9Vize sınavı
10Spor ve Turizm, Spor turizminin bugünü ve geleceği, Spor turizminin zirvesi, Olimpiyatlar
11Herkes için sağlıklı spor, fiziksel sağlık ve spor, fiziksel aktivitenin sağlık üzerine etkileri
12ruhsal sağlık ve spor
13herkes için spor faaliyetlerinde insan kaynakları yönetimi
14çeşitli egzersiz uygulamaları ve öneriler
15çeşitli egzersiz uygulamaları ve öneriler
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Physiology of Exercise and Healthy Aging 2008 Albert W. Taylor Injury Prevention and Rehabilitation for Active Older Adults 2005Kevin Speer, MD, 3 Egzersiz fizyolojisi Necati Akgun
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13444343
ÖÇ23333443
ÖÇ33434334
ÖÇ44433444
ÖÇ54433344
ÖÇ64333443
ÖÇ73244443
ÖÇ83334433
ÖÇ94344333
ÖÇ104444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek