BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ANT305B2Çocuk ve SporZorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere sportif antrenmanın temel kavramlarını öğretmek, yaş gruplarına uygun antrenman planlarının oluşturulmasına ilişkin temel bilgileri kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Uğur AYDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk ve spor ile ilgili temel kavramları kavrar.
2Çocuk gelişimi kavramını açıklar.
3Çocuk gelişimi, çocuğun fiziksel, duygusal, bilişsel ve sosyal değişimleri inceler.
4Çocuk gelişimi ve dönemlerini bilir.
5Çocuk sporculara antrenman dirilleri hazırlama ve uygulama becerisi kazanır.
6Farklı yaş ve performans düzeylerine göre uygun yüklenme yöntemlerini seçebilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk ve spor ile ilgili kavramlar
2Çocuk gelişimi dönemleri
3Çocuklarda hareket eğitimi
4Çocuk Antrenmanı
5Çocukluk döneminde egzersizin büyüme ve gelişmeye etkisi
6Çocuklarda Kuvvet Antrenmanı
7Çocuklarda Sürat Antrenmanı
8Ara dönem sınav
9Çocuklarda Dayanıklılık Antrenmanları
10Çocuklara Özgü Antrenman Örneklemeleri ve Uygulama Çalışmaları
11Çocuk antrenman periyotlaması
12Çocuk müsabakaları
13Çocuklarda Rekreatif Etkinlikler
14Çocuklarda yetenek seçimi
15Genel Tekrar
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Muratlı S. (1997) “Çocuklarda Motor Gelişim ve Dönemleri” Özer D.S., Özer K.(1998) “Okulöncesi ve İlkokullarda hareket gelişimi ve Spor” Mengütay S. (1999) “Growt Naturation and Physical Activity” Malina, Robert M; Cloude Bouchard (1991). “Gelişim Ve Öğrenme.” Bacanlı H.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14684
Ev Ödevi2612
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)98
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14412214
ÖÇ23322214
ÖÇ33322314
ÖÇ43312214
ÖÇ54533435
ÖÇ65433535
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek