Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT108B2 | Gelişim ve Öğrenme | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasindaki benzerlik ve farklillklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, kurumsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim alglsal motor yetenekleri ve benlik kavraml ilişkisi, çocuklarda psikomotor davranışlarln değerlendirilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi UĞUR AYDEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Psikoloji ve temel kavramlarını tanımlayabilir ve işlevini açıklayabilir. | 2 | Gelişimle ilgili temel kavramları tanımlayabilir | 3 | Gelişim dönemleri fiziksel gelişim ve bilişsel gelişim özelliklerini açıklayabilir. | 4 | Öğrenme Psikolojisini ve kavramlarını tanımlayabilir. | 5 | Öğrenme teorilerini ve kuramlarını açıklar ve teoriler arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilebilmesi,Özünde hareket olan becerilerin kazanılmasını içeren ve doğum öncesi süreçte başlayıp ömür boyu devam eden bir süreçtir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Psikoloji Kavramının Temeli ve Tarihi Gelişimi | | | 2 | Gelişim ve Dönemleri | | | 3 | Bedensel ve Devinsel Gelişim | | | 4 | Bilişsel Gelişim | | | 5 | Kişilik Gelişimi- Psikoanalitik Gelişim Kuramı | | | 6 | Kişilik Gelişimİ- Psikososyal Gelişim Kuramı | | | 7 | Ahlak Gelişim Kuramları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Öğrenmeye Giriş, temel kavramlar | | | 10 | Klasik Koşullama | | | 11 | Edimsel Koşullama | | | 12 | Thorndike Kuramı | | | 13 | Gestalt Psikolojisi | | | 14 | Çocuklarda Yaşlara Göre Gelişim Özellikleri | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Yarıyıl Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ÖZER,D.S., ÖZER, K. (1998). Çocuklarda motor gelişim.
GALLAHUE, D.L. (1982). Understanding motor development in children. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|