Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT205B3 | Egzersiz Fizyolojisi II | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin, insan organizmasının egzersize uyum süreçlerini fizyolojik olarak açıklayabilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ferhat GÜDER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan organizmasını ve enerji metabolizmalarını açıklar. | 2 | İstirahat düzeyinde ve egzersiz süresince oksijen tüketimini ve enerji üretimini örnek vererek açıklar. | 3 | İnsan organizmasında ısı dengesisinin düzenlenmesini analiz eder. | 4 | Sürantrenman kavramını açıklar ve çözüm önerileri sunar. | 5 | Egzersiz ve hormonlar, vücut sıvılarının düzenlenmesi, serbest radikaller ve antioksidanlar kavramlarını açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
İnsan organizması, enerji metabolizmaları, oksijen tüketimi ve enerji üretimi ilişkisi, ısı dengesi ve egzersiz, sürantrenman, egzersiz ve hormonlar, vücut sıvılarının düzenlenmesi, serbest radikaller ve antioksidanlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders hakkında bilgilendirme ve izlencelerin öğrencilerle paylaşılması | | | 2 | Organizma ve canlılığın ortak özellikleri | | | 3 | Aerobik ve anaerobik enerji metabolizması | | | 4 | Enerji üretimiyle oksijen tüketimi ilişkisi | | | 5 | Sporcularda sürantrenman ve sürantrenmana çözüm önerileri | | | 6 | Hormonlar | | | 7 | Egzersiz ve stres hormonları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Farklı atmosfer koşullarında egzersiz | | | 10 | Vücut sıvılarının düzenlenmesi | | | 11 | Serbest radikaller | | | 12 | Doping | | | 13 | Kadın ve egzersiz | | | 14 | Çocuk ve yaşlılarda egzersiz | | | 15 | YARIYIL SONU SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Günay, M., Tamer, K., Cicioğlu, İ. (2013) Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü,Gazi Kitabevi, Ankara
Fox , E.L.,Bowers, R.W, Foss, M.L. (2012) Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri, Spor Yayınevi, Ankara
Hall, J. E., & Guyton, A. C. (2013). Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 2 | 2 | 4 |
Gözlem | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|