|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT110B3 | Egzersiz Fizyolojisi I | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin egzersiz fizyolojisi ile ilgili temel kavramları ve kuramları açıklayabilmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Ferhat GÜDER | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnsan organizmasını oluşturan hücre, doku, organ, sistem gibi kavramları açıklar. | 2 | İş, güç ve enerji tüketimi kavramlarını tanımlar. | 3 | Aerobik ve anaerobik enerji metabolizmalarını açıklar. | 4 | Farklı koşullarda egzersize uyum ve egzersize metabolik yanıtlar konularını ifade eder. | 5 | Sinir, kas, dolaşım, solunum, endokrin sistemleri açıklar ve bu sistemlerin egzersizle ilişkisini analiz eder. | 6 | Egzersiz sonrası toparlanma sürecini ve enerji kaynakları kullanımını açıklar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İnsan organizması, enerji tüketimi, aerobik ve anaerobik enerji metabolizmaları, egzersize uyum süreçleri, egzersiz sonrası yenilenme süreci, kas kasılması ve çeşitleri, farklı iklim koşullarında egzersiz konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders hakkında bilgilendirme yapılır ve ders izlenceleri öğrencilerle paylaşılır. | | | 2 | Hücre, hücre yapısı, hücrede madde alışverişi | | | 3 | Dokular ve doku çeşitleri | | | 4 | İnsan organizması ve sistemler | | Human organism and systems | 5 | Enerji, iş, güç, ATP sentezi, oksijen tüketimi | | | 6 | Aerobik ve anaerobik enerji metabolizması | | | 7 | Egzersize uyum | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Egzersiz sonrası toparlanma süreci | Egzersiz sonrası toparlanma süreci | | 10 | Egzersiz ve yorgunluk ilişkisi | Egzersiz ve yorgunluk ilişkisi | Egzersiz ve yorgunluk ilişkisi | 11 | Sinir ve kas sistemi | | | 12 | Dolaşım ve solunum sistemi | | | 13 | Endokrin sistem | | | 14 | Kanın genel özellikleri, kompozisyonu ve tek bir egzersiz ile antrenman dönemi sonunda değişen parametreleri ve bu değişimin etkileri | dersin uygulaması | | 15 | Final sınavı | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Günay, M., Tamer, K., Cicioğlu, İ. (2019) Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü,Gazi Kitabevi, Ankara. 5. Baskı.
Fox, E.L., Bowers, R.W., Foss, M. L. (2012). Çeviri: Mesut Cerit. Beden eğitimi ve sporun fizyolojik temelleri. Ankara: Spor Yayınevi. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Laboratuvar | 2 | 2 | 4 | Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 2 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|