Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT404B2 | Sporda Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin sporda fizyolojik ve psikolojik performansları ölçme ve bu ölçümleri değerlendirme becerilerini kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci ölçme ve değerlendirmenin temellerini ve spordaki önemini açıklayabilmeli. | 2 | Öğrenci sporda kullanılan bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikleri açıklayabilmeli. | 3 | Öğrenci test türlerini tanıyabilmeli ve amacına uygun test protokolünü seçebilmeli.. | 4 | Öğrenci ölçme aracı hazırlarken geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapabilmeli. | 5 | Öğrenci ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler yapabilmeli ve yorumlayabilmeli. | 6 | Öğrenci elde edilen verileri değerlendirebilmeli. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sporda ölçme ve değerlendirmenin önemi, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar, bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler, sporda kullanılan ölçme araçları, değerlendirme türleri, test türleri, test geliştirme, değerlendirme ve not verme, test puanları üzerinde istatistiksel işlemler yapma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış. | | | 2 | Sporda ölçme ve değerlendirmenin yeri ve öneminin açıklanması. | | | 3 | Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri.
| | | 4 | Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri
| | | 5 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik
| | | 6 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık
| | | 7 | Sporda kullanılan ölçme araçlarının ve özelliklerinin açıklanması. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sporda kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Sınıflama gerektiren testler ve çoktan seçmeli testler. | | | 10 | Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme. | | | 11 | Test türleri ve test geliştirme aşamaları.
| | | 12 | Temel fizyolojik performans ölçüm yöntemlerinin açıklanması. | | | 13 | Temel psikolojik performans ölçüm yöntemlerinin açıklanması. | | | 14 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri.
| | | 15 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri.
| | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özer, K. (2002). Fiziksel Uygunluk (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Kasap, H., Kemertaş, İ., & Nalbant, S. (2018). Eğitimde ve Spor Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|