Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ANT303B2 | Spor Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitim psikolojisi dersinin amacı, öğrencilere insanın gelişimi ve nasıl öğrendiği konularındabilgi kazandırmaktır. Öğretmen adaylarının bu ders kapsamında edindikleri bilgilerin temel biralt yapı oluşturması beklenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, duygusal ve ahlak gelişiminin nasıl gerçekleştiğini yazar/söyler/seçip işaretler | 2 | Gelişim alanlarının birbirini nasıl etkilediğini açıklar | 3 | Öğrenmeyi etkileyen faktörleri yazar/söyler/seçip işaretler | 4 | Klasik ve edimsel koşullanmanın ilkelerini bu iki öğrenme türünü birbiri ile karşılaştırarak açıklar. | 5 | Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının eğitim-öğretim sistemindeki önemini açıklar. | 6 | Gelişim ilkelerini temel alarak gerçekleştirilen öğrenmenin yararlarını gerekçeler öne sürerek açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders kapsamında gelişimle ilgili temel kavramlar,doğum öncesi gelişim, bilişsel gelişim gibi gelişim psikolojisine ait konuların yanı sıra, klasikkoşullanma, sosyal öğrenme kuramı gibi öğrenme psikolojiine ilişkin konular da ele alınacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim Psikolojisi | | | 2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişimin temel ilkeleri ve gelişimi etkileyen faktörler.
| | | 3 | Bedensel ve devinsel gelişim | | | 4 | Bilişsel gelişim | | | 5 | Ahlaki gelişim | | | 6 | Toplumsal ve duygusal gelişim | | | 7 | Kişilik ve gelişimi
| | | 8 | Cinsel gelişim ve eğitim | | | 9 | Eğitim öğrenme ilişkisi ve temel kavramlar | | | 10 | Klasik koşullanma
| | | 11 | Edimsel koşullanma | | | 12 | Sosyal öğrenme kuramı | | | 13 | Gestalt kuramı | | | 14 | Bilgiyi işleme kuramı | | | 15 | Yapılandırmacı öğrenme kuramı | | | 16 | Beyin temelli öğrenme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|