BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Gİ306Uluslararası PazarlamaZorunlu363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlamayı uluslararası boyutta tanımak, uluslararası pazarlara giriş biçimlerini kavramak ve dış ticaret alanında uygulamaları yorumlayarak mesleğe hazırlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba Yıldız
Öğrenme Çıktıları
1İşletmeler için uluslararası pazarlamanın önemini kavrayabilme
2Küresel pazarlarda işletmelerin karşılaşabilecekleri pazarlama sorunlarını analiz etme ve bu sorunlara çözümler üretme
3Uluslararası pazarlama uygulamaları için gerekli teknikleri uygulayabilme
4Uluslararası boyutta tüketici pazarlarını ve endüstriyel pazarları tanımlayabilme
5İşletmelerin uluslararası ölçekte hedef pazarlarıyla nasıl iletişim kurabileceklerini kavrama
6Pazarlama fonksiyonuyla ilgili sayısal verileri analiz etme ve bu bilgileri uluslararası ölçekte yorumlayabilme
7Pazarlama bilgilerini etkin bir uluslararası pazarlama planı oluşturmada kullanabilme
8Yeni pazarlama trendlerini kavrayabilme
9İhracat işlemlerini kavrayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Uluslararası pazarlama kapsamında; uluslararası pazarlama kavramı ve etkileyen çevresel faktörlerin kavranması, uluslararası pazarlama araştırması ve uluslararası pazarlama planlamasının içeriği, uluslararası pazarlamada ürün, fiyatlama, fiziksel dağıtım, satış teşvik kararlarının tanımlanması, uluslararası pazarlamada ithalat ve ihracatın örgütlenmesi, uluslararası pazarlamada bilgi sistemleri, uluslararası pazarlamada Türkiye’nin yeri ve dış dünyada yaşanan ticari gelişmelerin yorumlanması yer almaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Uluslararası pazarlama kavramı
2Uluslararası pazarlamada çevresel faktörler
3Uluslararası pazarlama araştırması
4Uluslararası pazarlama planlaması
5Uluslararası pazarlamada ürün kararları
6Uluslararası pazarlamada fiyatlama kararları
7Uluslararası pazarlamada fiziksel dağıtım
8Uluslararası pazarlamada dağıtım kararları
9Uluslararası pazarlamada satış teşvik kararları
10Uluslararası pazarlamada ithalat ve ihracatın örgütlenmesi
11Uluslararası pazarlamada ithalat ve ihracatın örgütlenmesi
12Uluslararası pazarlamada bilgi sistemleri
13Uluslararası pazarlamada Türkiye
14Dış dünyada yaşanan ticari gelişmeler
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Prof.Dr. Erdoğan Taşkın, Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitabevi, 2012, İstanbul. 2. Prof. Dr.Mehmet Karafakioğlu, Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, 2012, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1341524323
ÖÇ2235443444
ÖÇ3543545243
ÖÇ4222334234
ÖÇ5333345423
ÖÇ6242314321
ÖÇ7333145335
ÖÇ8232335332
ÖÇ9333335323
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek