BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
Gi204Pazarlama YönetimiZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Pazarlama yönetimi ve planlaması bilgilerini vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Şerife Kazancı Sunaoğlu
Öğrenme Çıktıları
1Bazı temel yönetimsel pazarlama kavramlarını tanımlayabilirler.
2Pazarlama ile ilgili yönetimsel kavramları matematiksel formüllere dönüştürme ve yorumlama yeteneği kazanabilirler.
3Pazarlama yönetimi ile ilgili matematiksel problemleri çözme ve verilerden şema ya da grafik oluşturma yeteneği kazanabilirler.
4işletmelerin pazarlama faaliyetleri ve sonuçları ile ilgili saptamalar ve performans analizleri yapabilirler.
5Pazarlama yönetimi açısından işletme ve çevresi ile ilişki kurmak amacıyla kompleks modeller kullanabilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ürün, ürün karması, yeni ürün geliştirme, ürün yaşam seyri, ürün politika ve stratejileri, fiyat, fiyatlama hedefleri, fiyatlama yöntemleri ve stratejileri, tutundurma, tutundurma karması, başlıca tutundurma yöntemleri, dağıtım, dağıtım türleri, dağıtım politikaları, dağıtım sistemleri, dağıtım kanal alternatifleri, fiziksel dağıtım ve franchising.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ürün, ürün karması
2ürün, ürün karması
3yeni ürün geliştirme
4ürün yaşam seyri
5ürün politika ve stratejileri
6ürün politika ve stratejileri
7fiyat
8fiyatlama hedefleri
9Arasınav
10fiyatlama yöntemleri ve stratejileri
11tutundurma
12tutundurma karması
13aşlıca tutundurma yöntemleri
14dağıtım, dağıtım türleri, dağıtım politikaları, dağıtım sistemleri
15dağıtım kanal alternatifleri, fiziksel dağıtım ve franchising
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kotler, P., Keller, K. L., Ancarani, F., & Costabile, M. (2014). Marketing management 14/e. Pearson. Kotler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4.0. Optimist Yayın Grubu.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21530
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31854
Ev Ödevi4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)107
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
ÖÇ1333233333
ÖÇ2333333344
ÖÇ3333343344
ÖÇ4333343344
ÖÇ5333343344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek