BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM406BTürk Resim SanatıZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciyi Cumhuriyet dönemi sanatı üzerine bilgilendirmek ve Türk sanatını yorumlama yeteneğini arttırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Semin Işık
Öğrenme Çıktıları
1Cumhuriyet sanatını öğrenecekler.
2Resim Sanatının Türkiye'deki gelişim çizgisini takip edebilecekler.
3Çağdaş Türk Sanatçılarını öğrenecekler.
4Türk Sanatı üzerine tartışabilecekler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
1 Aksüğür Düben İ.; Türk Resminin Eleştirisi, İstanbul 2 Berk N-K.Özsezgin, 1983; Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi,İş Bankası Yayını, Ankara. 3 Berk N-H.Gezer, 1973; 50 Yılın Türk Resim ve Heykeli, İstanbul 4 Koçak Orhan, 2007; Modern ve Ötesi:Elli Yılın Sanatına Kenar Notları,İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul
Dersin İçeriği
Cumhuriyet ideolojisi-sanat ilişkisi. Osmanlı'nın son döneminden günümüze resim, heykel, mimarlık ve diğer sanatlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanımı ve kapsamı.
2Osmanlı'nın son döneminde mimarlık, resim, heykel ve diğer sanatlar.
3Osman Hamdi Bey ve Sanayi-i Nefise Mektebi.
4Asker Ressamlar (Halil Paşa, Süleyman Seyyid, Şeker Ahmet Paşa, Hoca Ali Rıza).
51914 kuşağı sanatçıları (Avni Lifij, İbrahim Çallı, Feyhaman Duran, Ali Sami Boyar).
61914 kuşağı sanatçıları (Nazmi Ziya, Namık İsmail, Sami Yetik,Mehmet Ruhi,Hikmet Onat).
7İnas Sanayi-i Nefise Mektebi ve sanatçıları.
8Türkiye'de 1923-1950 arası resim ve heykel (Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği).
9Ara sınav
10D grubu ve sanatçıları.
11Türkiye'de 1950'den sonra resim (Yeniler, Onlar Grubu, Soyut Sanat)
12Türkiye'de 1950'den sonra heykel ve mimarlık.
13Çağdaş Türk sanatçıları.
14Çağdaş Türk sanatçıları.
15Çağdaş Türk sanatçıları.
16Final sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Tansuğ, S. 1991; Çağdaş Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, İstanbul. 2 Sözen, M. 1984; Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı, İş Bankası Yayını, İstanbul. 3 Cezar, M.1971;Sanatta Batı'ya Açılış ve Osman Hamdi,İstanbul 4 Gezer, H. 1984; Cumhuriyet Dönemi Türk Heykeli, İş Bankası Yayını, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Proje Sunma14228
Bireysel Çalışma3618
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma248
Ev Ödevi8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek