BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM402BAtölye VII (Bitirme Çalışması)Zorunlu4812
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciden, edindiği bilgi ve deneyimlerle kendine yeterli hale gelmesi, kendine özgü bir dille bitirme çalışmasını tamamlaması beklenir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mahir BAYRAMOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimde kazandıkları bilgileri Bitirme Çalışmasında kullanabilecekler.
2Sanatsal yorumlar yapabilecekler.
3Kendilerine özgü bir sanatsal ifade tarzı ortaya koyabilecekler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Atölye VI dersini geçmiş olmalı.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Öğrencinin belirlediği, belirli günlerde jürinin eleştirilerini de dikkate alarak geliştirdiği, sonuçlandırdığı ve jüri tarafından değerlendirilmek üzere teslim ettiği bir çalışma.
Dersin İçeriği
Öğrencinin belirlediği, belirli günlerde jürinin eleştirilerini de dikkate alarak geliştirdiği, sonuçlandırdığı ve jüri tarafından değerlendirilmek üzere teslim ettiği bir çalışma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bitirme çalışması üzere eskizlerin yapılması.Bitirme çalışması üzere eskizlerin yapılması.
2Konu ile ilgili olan materyallerin kütüphanelerden, müzelerden, kitap ve kataloglardan toplanması ve tahlil (analiz) edilmesi.Konu ile ilgili olan materyallerin kütüphanelerden, müzelerden, kitap ve kataloglardan toplanması ve tahlil (analiz) edilmesi.
3Eskizler üzerinde işin devamı.Eskizler üzerinde işin devamı.
4Eskizlerle ilgili -Tez/Eser Çalışması Sunumu.Eskizlerle ilgili -Tez/Eser Çalışması Sunumu.
5Herhangi personelin natürden (portre,figür) kullanması.Herhangi personelin natürden (portre,figür) kullanması.
6Yapılmış etütlerden faydalanarak belirlenen formatta kompozisyonun karton üzerine yapılması (portre ve figürler).Yapılmış etütlerden faydalanarak belirlenen formatta kompozisyonun karton üzerine yapılması (portre ve figürler).
7Renk-armoni, soğuk-sıcak, denge, ritm, ton, kontrast anlamlarının ifadesi.Renk-armoni, soğuk-sıcak, denge, ritm, ton, kontrast anlamlarının ifadesi.
8Kompozisyonun tual üzerine geçirilmesi (jüri tarafından değerlendirilmesi). Çalışmanın devamı.Kompozisyonun tual üzerine geçirilmesi (jüri tarafından değerlendirilmesi). Çalışmanın devamı.
9Kompozisyonla ilgili canlı modelden portre, tors ve figürlerin kullanılması (yağlı boya ile).Kompozisyonla ilgili canlı modelden portre, tors ve figürlerin kullanılması (yağlı boya ile).
10Çalışmanın devamı.Çalışmanın devamı.
11Çalışmanın devamı.Çalışmanın devamı.
12Çalışmanın devamıÇalışmanın devamı
13Bitirme çalışmasının açıklama raporu.Bitirme çalışmasının açıklama raporu.
14Bitirme çalışmasının tamamlanması ve raporuyla birlikte teslim edilmesi.Bitirme çalışmasının tamamlanması ve raporuyla birlikte teslim edilmesi.
15Dönem sonu sınavıDönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gombrich, E.H.1986; Sanatın Öyküsü, çev. B.Cömert,Remzi Kitabevi, İstanbul Lynton, N. 1982; Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. İpşiroğlu, N., M. 1991; Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi, İstanbul. Claudon,F. 1988; Romantizm, Remzi Kitabevi, İstanbul. Passeron, R. 1990; Sürrealizm, Remzi Kitabevi, İstanbul. Richard, L. 1984; Ekspresyonizm, Remzi Kitabevi, İstanbul Diğer sanat kitapları, dergiler, sergi broşür ve katalogları. Sergiler, müzeler ve sanat etkinlikleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı166
Uygulama/Pratik148112
Alan Çalışması14684
Bireysel Çalışma14684
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14684
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)370
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek