|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RSM402B | Atölye VII (Bitirme Çalışması) | Zorunlu | 4 | 8 | 12 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrenciden, edindiği bilgi ve deneyimlerle kendine yeterli hale gelmesi, kendine özgü bir dille bitirme çalışmasını tamamlaması beklenir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Mahir BAYRAMOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitimde kazandıkları bilgileri Bitirme Çalışmasında kullanabilecekler. | 2 | Sanatsal yorumlar yapabilecekler. | 3 | Kendilerine özgü bir sanatsal ifade tarzı ortaya koyabilecekler. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Atölye VI dersini geçmiş olmalı. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Öğrencinin belirlediği, belirli günlerde jürinin eleştirilerini de dikkate alarak geliştirdiği, sonuçlandırdığı ve jüri tarafından değerlendirilmek üzere teslim ettiği bir çalışma. | Dersin İçeriği | Öğrencinin belirlediği, belirli günlerde jürinin eleştirilerini de dikkate alarak geliştirdiği, sonuçlandırdığı ve jüri tarafından değerlendirilmek üzere teslim ettiği bir çalışma. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bitirme çalışması üzere eskizlerin yapılması. | Bitirme çalışması üzere eskizlerin yapılması. | | 2 | Konu ile ilgili olan materyallerin kütüphanelerden, müzelerden, kitap ve kataloglardan toplanması ve tahlil (analiz) edilmesi. | Konu ile ilgili olan materyallerin kütüphanelerden, müzelerden, kitap ve kataloglardan toplanması ve tahlil (analiz) edilmesi. | | 3 | Eskizler üzerinde işin devamı. | Eskizler üzerinde işin devamı. | | 4 | Eskizlerle ilgili -Tez/Eser Çalışması Sunumu. | Eskizlerle ilgili -Tez/Eser Çalışması Sunumu. | | 5 | Herhangi personelin natürden (portre,figür) kullanması. | Herhangi personelin natürden (portre,figür) kullanması. | | 6 | Yapılmış etütlerden faydalanarak belirlenen formatta kompozisyonun karton üzerine yapılması (portre ve figürler). | Yapılmış etütlerden faydalanarak belirlenen formatta kompozisyonun karton üzerine yapılması (portre ve figürler). | | 7 | Renk-armoni, soğuk-sıcak, denge, ritm, ton, kontrast anlamlarının ifadesi. | Renk-armoni, soğuk-sıcak, denge, ritm, ton, kontrast anlamlarının ifadesi. | | 8 | Kompozisyonun tual üzerine geçirilmesi (jüri tarafından değerlendirilmesi).
Çalışmanın devamı. | Kompozisyonun tual üzerine geçirilmesi (jüri tarafından değerlendirilmesi).
Çalışmanın devamı. | | 9 | Kompozisyonla ilgili canlı modelden portre, tors ve figürlerin kullanılması (yağlı boya ile). | Kompozisyonla ilgili canlı modelden portre, tors ve figürlerin kullanılması (yağlı boya ile). | | 10 | Çalışmanın devamı. | Çalışmanın devamı. | | 11 | Çalışmanın devamı. | Çalışmanın devamı. | | 12 | Çalışmanın devamı | Çalışmanın devamı | | 13 | Bitirme çalışmasının açıklama raporu. | Bitirme çalışmasının açıklama raporu. | | 14 | Bitirme çalışmasının tamamlanması ve raporuyla birlikte teslim edilmesi. | Bitirme çalışmasının tamamlanması ve raporuyla birlikte teslim edilmesi. | | 15 | Dönem sonu sınavı | Dönem sonu sınavı | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Gombrich, E.H.1986; Sanatın Öyküsü, çev. B.Cömert,Remzi Kitabevi, İstanbul
Lynton, N. 1982; Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
İpşiroğlu, N., M. 1991; Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Claudon,F. 1988; Romantizm, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Passeron, R. 1990; Sürrealizm, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Richard, L. 1984; Ekspresyonizm, Remzi Kitabevi, İstanbul
Diğer sanat kitapları, dergiler, sergi broşür ve katalogları.
Sergiler, müzeler ve sanat etkinlikleri | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 | Uygulama/Pratik | 14 | 8 | 112 | Alan Çalışması | 14 | 6 | 84 | Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|