|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RSM306B | Sanat ve Tasarım İlişkileri | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Mekanda, tasarımda ve sanatta etkileşimleri ve moda kavramları saptayarak popüler olan yaklaşımları ve tasarımda çağın ruhunu | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Adem Öcal | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sanat ve Tasarım ilişkisini öğreneceklerdir | 2 | Çağın ruhu ve etkileşimleri değerlendireceklerdir | 3 | Tasarımda geleneği ve geleneğin yeni yorumunu öğreneceklerdir | 4 | Çağdaş tasarımda güncel ve moda olanı fark edeceklerdir | 5 | Tasarımın ve sanatın esin kaynaklarını keşfedeceklerdir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Mekan, sanat ve tasarım ilişkileri, Mekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimler, Mekan, sanat ve tasarımda konvansiyon, kültür ve gelenek kavramlarının sürekliliğinin sorgulanması, Mekanda ve sanatta geleneğin dışında olmak başkaldırı, bireysellik | Dersin İçeriği | Mekan, sanat ve tasarım ilişkileri, Mekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimler, Mekan, sanat ve tasarımda konvansiyon, kültür ve gelenek kavramlarının sürekliliğinin sorgulanması, Mekanda ve sanatta geleneğin dışında olmak başkaldırı, bireysellik | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sanat Nedir? sanat ve Tasarım ilişkisi | Sanat Nedir? sanat ve Tasarım ilişkisi | | 2 | Mekan, sanat ve tasarım ilişkileri | Mekan, sanat ve tasarım ilişkileri | | 3 | Mekan, sanat ve tasarımda klasik kavramı | Mekan, sanat ve tasarımda klasik kavramı | | 4 | Tasarımcının ve sanatçının esin kaynakları | Tasarımcının ve sanatçının esin kaynakları | | 5 | Konvansiyon, kültür ve gelenek kavramları | Konvansiyon, kültür ve gelenek kavramları | | 6 | Mekanda, sanatta, konvansiyon, kültür ve gelenek | Mekanda, sanatta, konvansiyon, kültür ve gelenek | | 7 | Mekanda, sanat ve tasarımda konvansiyon, kültür ve gelenek kavramlarının sürekliliğinin sorgulanması | Mekanda, sanat ve tasarımda konvansiyon, kültür ve gelenek kavramlarının sürekliliğinin sorgulanması | | 8 | Çağın ruhu, zeitgeist, moda ve popüler kültür kavramları | Çağın ruhu, zeitgeist, moda ve popüler kültür kavramları | | 9 | ARA SINAV HAFTASI | ARA SINAV HAFTASI | | 10 | Mekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimler | Mekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimler | | 11 | Mekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimler | Mekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimler | | 12 | Mekanda ve sanatta geleneğin dışında olmak | Mekanda ve sanatta geleneğin dışında olmak | | 13 | Tasarımda ve sanatta modayı belirleyen tasarımcılar ve sanatçıların çalışmaları | Tasarımda ve sanatta modayı belirleyen tasarımcılar ve sanatçıların çalışmaları | | 14 | Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları | Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları | | 15 | Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları | Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları | | 16 | DÖNEM SONU SINAVI | DÖNEM SONU SINAVI | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1] Gombrich, E.H.1986; Sanatın Öyküsü, çev. B.Cömert,Remzi Kitabevi, İstanbul. [2] Lynton, N. 1982; Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Proje Sunma | 5 | 2 | 10 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ev Ödevi | 9 | 3 | 27 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|