BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM306BSanat ve Tasarım İlişkileriZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Mekanda, tasarımda ve sanatta etkileşimleri ve moda kavramları saptayarak popüler olan yaklaşımları ve tasarımda çağın ruhunu
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Adem Öcal
Öğrenme Çıktıları
1Sanat ve Tasarım ilişkisini öğreneceklerdir
2Çağın ruhu ve etkileşimleri değerlendireceklerdir
3Tasarımda geleneği ve geleneğin yeni yorumunu öğreneceklerdir
4Çağdaş tasarımda güncel ve moda olanı fark edeceklerdir
5Tasarımın ve sanatın esin kaynaklarını keşfedeceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Mekan, sanat ve tasarım ilişkileri, Mekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimler, Mekan, sanat ve tasarımda konvansiyon, kültür ve gelenek kavramlarının sürekliliğinin sorgulanması, Mekanda ve sanatta geleneğin dışında olmak başkaldırı, bireysellik
Dersin İçeriği
Mekan, sanat ve tasarım ilişkileri, Mekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimler, Mekan, sanat ve tasarımda konvansiyon, kültür ve gelenek kavramlarının sürekliliğinin sorgulanması, Mekanda ve sanatta geleneğin dışında olmak başkaldırı, bireysellik
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sanat Nedir? sanat ve Tasarım ilişkisiSanat Nedir? sanat ve Tasarım ilişkisi
2Mekan, sanat ve tasarım ilişkileriMekan, sanat ve tasarım ilişkileri
3Mekan, sanat ve tasarımda klasik kavramıMekan, sanat ve tasarımda klasik kavramı
4Tasarımcının ve sanatçının esin kaynaklarıTasarımcının ve sanatçının esin kaynakları
5Konvansiyon, kültür ve gelenek kavramlarıKonvansiyon, kültür ve gelenek kavramları
6Mekanda, sanatta, konvansiyon, kültür ve gelenekMekanda, sanatta, konvansiyon, kültür ve gelenek
7Mekanda, sanat ve tasarımda konvansiyon, kültür ve gelenek kavramlarının sürekliliğinin sorgulanmasıMekanda, sanat ve tasarımda konvansiyon, kültür ve gelenek kavramlarının sürekliliğinin sorgulanması
8Çağın ruhu, zeitgeist, moda ve popüler kültür kavramlarıÇağın ruhu, zeitgeist, moda ve popüler kültür kavramları
9ARA SINAV HAFTASIARA SINAV HAFTASI
10Mekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimlerMekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimler
11Mekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimlerMekanda, tasarımda ve sanatta moda kavramlar ve etkileşimler
12Mekanda ve sanatta geleneğin dışında olmakMekanda ve sanatta geleneğin dışında olmak
13Tasarımda ve sanatta modayı belirleyen tasarımcılar ve sanatçıların çalışmalarıTasarımda ve sanatta modayı belirleyen tasarımcılar ve sanatçıların çalışmaları
14Genel değerlendirme ve öğrenci sunumlarıGenel değerlendirme ve öğrenci sunumları
15Genel değerlendirme ve öğrenci sunumlarıGenel değerlendirme ve öğrenci sunumları
16DÖNEM SONU SINAVIDÖNEM SONU SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1] Gombrich, E.H.1986; Sanatın Öyküsü, çev. B.Cömert,Remzi Kitabevi, İstanbul. [2] Lynton, N. 1982; Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Proje Sunma5210
Bireysel Çalışma14342
Ev Ödevi9327
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek