Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RSM304B | Uygulama Atölyesi II | Zorunlu | 3 | 6 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin ekslibris sanatını ve tekniklerini öğrenmesi ve özgün çalışmalar yapması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Murat Gürbüz |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ekslibris sanatını ve tekniklerini öğrenecekler. | 2 | Yeni kompozisyonlarda ekslibris tekniklerini kullanacaklar. | 3 | Sanat kültürünü arttıracaklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Uygulama Atölyesi-I dersinden geçmiş olmak. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ekslibris sanatının tanımı ve tarihsel gelişimi. Çeşitli ekslibris örnekleri. Değişik ekslibris teknikleri ve uygulamaları; kalıp hazırlama, kalıptan baskı, kalıptan çoğaltma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekslibris nedir? Tarihçesi, sanatçılar ve eserleri. | Ekslibris nedir? Tarihçesi, sanatçılar ve eserleri. | | 2 | Ekslibris tasarım çalışmaları. | Ekslibris tasarım çalışmaları. | | 3 | Ekslibris tasarım çalışmaları ve kalıptan baskı yapılması. | Ekslibris tasarım çalışmaları ve kalıptan baskı yapılması. | | 4 | Çok renkli ve çoğaltmaya yönelik kalıp hazırlama (linolium). | Çok renkli ve çoğaltmaya yönelik kalıp hazırlama (linolium). | | 5 | Kalıp hazırlamaya devam (linolium). | Kalıp hazırlamaya devam (linolium). | | 6 | Çok renkli baskı yapımı. | Çok renkli baskı yapımı. | | 7 | Lekesel, dokusal ve soyut ifade yollarıyla özgün tasarım çalışmaları. | Lekesel, dokusal ve soyut ifade yollarıyla özgün tasarım çalışmaları. | | 8 | Lekesel, dokusal ve soyut ifade yollarıyla özgün tasarım çalışmaları. | Lekesel, dokusal ve soyut ifade yollarıyla özgün tasarım çalışmaları. | | 9 | Ara sınav haftası | Ara sınav haftası | | 10 | Çoğaltmaya uygun kalıp hazırlama (linolium) | Çoğaltmaya uygun kalıp hazırlama (linolium) | | 11 | Çoğaltmaya uygun kalıp hazırlama (linolium). | Çoğaltmaya uygun kalıp hazırlama (linolium). | | 12 | Baskı yapılması. | Baskı yapılması. | | 13 | Baskı yapılması. | Baskı yapılması. | | 14 | Karton üzerinde gravür ve baskı yapılması. | Karton üzerinde gravür ve baskı yapılması. | | 15 | Baskıların numaralandırılması, imza ve değerlendirilmesi | Baskıların numaralandırılması, imza ve değerlendirilmesi | | 16 | Final sınavı | Final sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gombrich, E.H.1986; Sanatın Öyküsü, çev. B.Cömert,Remzi Kitabevi, İstanbul.
A. ALESKEROV, 2002; Estampın tarihi ve Ofort Yaratıcılığının Teknik Usülleri, Baku
DERELİ, Ahmet- MERT, Hayrettin, (1987), Genel Matbaa, Milli Eğitim Basımevi,İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 8 | 112 |
Alan Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|