BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM302BAtölye VZorunlu369
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin yağlı boya tekniği ile değişik konularda kompozisyon yeteneğini geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Murat Gürbüz
Öğrenme Çıktıları
1Yağlı Boya tekniğini geliştirirler.
2Kompozisyon yeteneğini geliştirirler.
3Sanat Kültürünü artırırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Atölye - IV dersini geçmiş olmalı.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Somut ve soyut. Portre. Bay ve bayan tors. Birden fazla figürlü kompozisyon. Karışık natürmort. Hareketli tors. Giyimli figürlerden etüdler.
Dersin İçeriği
Somut ve soyut. Portre. Bay ve bayan tors. Birden fazla figürlü kompozisyon. Karışık natürmort. Hareketli tors. Giyimli figürlerden etüdler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Portre çalışması, Tuval üzerine yağlıboya.Portre çalışması, Tuval üzerine yağlıboya.
2Portre çalışmasının devamı ve bitirilmesi.Portre çalışmasının devamı ve bitirilmesi.
3Erkek tors (baş ve ellerle) çalışması, tual üzerine yağlıboya.Erkek tors (baş ve ellerle) çalışması, tual üzerine yağlıboya.
4Tors çalışmasının devamı ve bitirilmesi.Tors çalışmasının devamı ve bitirilmesi.
5Bayan tors çalışması, tual üzerine yağlıboya.
6Bayan tors çalışmasının devamı ve bitirilmesi.Bayan tors çalışmasının devamı ve bitirilmesi.
72-3 figürlü kompozisyon çalışması (somut), tual üzerine yağlıboya.2-3 figürlü kompozisyon çalışması (somut), tual üzerine yağlıboya.
8Kompozisyonun devamı ve bitirilmesi.
9ARA SINAVARA SINAV
10Alçı büst ve karışık objelerden oluşan natürmort, tual üzerine yağlıboya.Alçı büst ve karışık objelerden oluşan natürmort, tual üzerine yağlıboya.
11Natürmortun devamı ve bitirilmesi.Natürmortun devamı ve bitirilmesi.
12Soyut kompozisyon çalışması, tual üzerine yağlıboya.Soyut kompozisyon çalışması, tual üzerine yağlıboya.
13Hareketli tors çalışması, tual üzerine yağlıboya.Hareketli tors çalışması, tual üzerine yağlıboya.
14Çalışmanın devamı ve bitirilmesi.Çalışmanın devamı ve bitirilmesi.
15Giyimli figürlerden etütler, karton üzerine yağlıboya.Giyimli figürlerden etütler, karton üzerine yağlıboya.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gombrich, E.H.1986; Sanatın Öyküsü, çev. B.Cömert,Remzi Kitabevi, İstanbul Lynton, N. 1982; Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. Passeron, R. 1990; Sürrealizm, Remzi Kitabevi, İstanbul. Claudon,F. 1988; Romantizm, Remzi Kitabevi, İstanbul. Richard, L. 1984; Ekspresyonizm, Remzi Kitabevi, İstanbul. Diğer sanat kitapları, dergiler, sergi broşür ve katalogları. Sergiler, müzeler ve sanat etkinlikleri.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik148112
Alan Çalışması14456
Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8648
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)269
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek