Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RSM302B | Atölye V | Zorunlu | 3 | 6 | 9 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin yağlı boya tekniği ile değişik konularda kompozisyon yeteneğini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Murat Gürbüz |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yağlı Boya tekniğini geliştirirler. | 2 | Kompozisyon yeteneğini geliştirirler. | 3 | Sanat Kültürünü artırırlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Atölye - IV dersini geçmiş olmalı. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Somut ve soyut. Portre. Bay ve bayan tors. Birden fazla figürlü kompozisyon. Karışık natürmort. Hareketli tors. Giyimli figürlerden etüdler. |
Dersin İçeriği |
Somut ve soyut. Portre. Bay ve bayan tors. Birden fazla figürlü kompozisyon. Karışık natürmort. Hareketli tors. Giyimli figürlerden etüdler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Portre çalışması, Tuval üzerine yağlıboya. | Portre çalışması, Tuval üzerine yağlıboya. | | 2 | Portre çalışmasının devamı ve bitirilmesi. | Portre çalışmasının devamı ve bitirilmesi. | | 3 | Erkek tors (baş ve ellerle) çalışması, tual üzerine yağlıboya. | Erkek tors (baş ve ellerle) çalışması, tual üzerine yağlıboya. | | 4 | Tors çalışmasının devamı ve bitirilmesi. | Tors çalışmasının devamı ve bitirilmesi. | | 5 | | Bayan tors çalışması, tual üzerine yağlıboya. | | 6 | Bayan tors çalışmasının devamı ve bitirilmesi. | Bayan tors çalışmasının devamı ve bitirilmesi. | | 7 | 2-3 figürlü kompozisyon çalışması (somut), tual üzerine yağlıboya. | 2-3 figürlü kompozisyon çalışması (somut), tual üzerine yağlıboya. | | 8 | | Kompozisyonun devamı ve bitirilmesi. | | 9 | ARA SINAV | ARA SINAV | | 10 | Alçı büst ve karışık objelerden oluşan natürmort, tual üzerine yağlıboya. | Alçı büst ve karışık objelerden oluşan natürmort, tual üzerine yağlıboya. | | 11 | Natürmortun devamı ve bitirilmesi. | Natürmortun devamı ve bitirilmesi. | | 12 | Soyut kompozisyon çalışması, tual üzerine yağlıboya. | Soyut kompozisyon çalışması, tual üzerine yağlıboya. | | 13 | Hareketli tors çalışması, tual üzerine yağlıboya. | Hareketli tors çalışması, tual üzerine yağlıboya. | | 14 | Çalışmanın devamı ve bitirilmesi. | Çalışmanın devamı ve bitirilmesi. | | 15 | Giyimli figürlerden etütler, karton üzerine yağlıboya. | Giyimli figürlerden etütler, karton üzerine yağlıboya. | | 16 | | Dönem sonu sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gombrich, E.H.1986; Sanatın Öyküsü, çev. B.Cömert,Remzi Kitabevi, İstanbul
Lynton, N. 1982; Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Passeron, R. 1990; Sürrealizm, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Claudon,F. 1988; Romantizm, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Richard, L. 1984; Ekspresyonizm, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Diğer sanat kitapları, dergiler, sergi broşür ve katalogları.
Sergiler, müzeler ve sanat etkinlikleri. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 8 | 112 |
Alan Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|