|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RSM206B | Türk Sanatı | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türklerin İslamiyeti kabullerinden önceki Orta ve Batı Asya’daki sanatlarının öğretilmesi. Türk kavramı, siyasi, coğrafi, kültürel yapının belirlenmesi, tarih öncesi, İskit, Hun, sanatları ve hayvan üslubu, Göktürk, Uygur, Karahanlı, Gazneli, Büyük Selçuklu, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı Sanatı. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Semin IŞIK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türk Sanatının oluşum ve gelişim süreçlerini neden sonuç ilişkisi içerisinde inceleyerek açıklayabilmeli. | 2 | Türk Sanatını ve sanat eserlerini tarihsel ve bölgesel olarak ayırt ederek açıklayabilmeli. | 3 | Türk Sanatının farklı dönemlerdeki özelliklerini benzerlik ve farklılıklarıyla karşılaştırarak değerlendirebilmeli. | 4 | Türk Sanatı eserlerinde kullanılan malzeme-teknik özelliklerini dönem ve bölge değişkenleri dikkate alarak tanımlayarak açıklayabilmeli. | 5 | Orta Asya Türk -sanat-mitoloji-dini inanışlar arasındaki ilişkisini öğrenebilmeli. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Türklerin İslamiyeti kabullerinden önceki Orta ve Batı Asya’daki sanatlarının öğretilmesi. Türk kavramı, siyasi, coğrafi, kültürel yapının belirlenmesi, tarih öncesi, İskit, Hun, sanatları ve hayvan üslubu, Göktürk, Uygur, Karahanlı, Gazneli, Büyük Selçuklu, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı Sanatı. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve ilgili kaynakların açıklanması ile Türk kavramının tartışılması. | | | 2 | Türk dünyasının genel durumu, siyasi ve coğrafi belirleme ve ilgili dönem için genel kültürel durum, yazılı kaynakları açıklama. | | | 3 | Orta Asya genel tarihi-sanatı, hazırlık kültürleri. | | | 4 | Orta Asya ve Türk mitolojisi, Orta Asya Türklerinde dini inanışlar ve Türklerde çadır. | | | 5 | Kurgan ve ilgili kazılar, İskit sanatı | | | 6 | Hun sanatı ve hayvan üslubu | | | 7 | Göktürk sanatı-mimari, Göktürk sanatı-heykel | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Uygurlar, Hazar ve Bulgar sanatı | | | 10 | Karahanlı, Gazneli sanatı | | | 11 | Büyük Selçuklu sanatı | | | 12 | Anadolu Selçuklu ve Beylikler sanatı | | | 13 | Osmanlı sanatı | | | 14 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Kuban, Doğan., Batıya Göçün Sanatsal Evreleri, İst. 1993
2. -Çoruhlu, Yaşar., Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, İst. 1998.
3. - ----------------- ., Türk Mitolojisinin ABC’si, İst. 1998.
4. ------------------ ., Türk Sanatında Hayvan Sembolizmi, İst. 1995 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Gözlem | 1 | 4 | 4 | Gösterme | 1 | 4 | 4 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|