|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RSM205B | Temel Sanat Eğitimi | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Temel Sanat Öğelerinin ve İlkelerinin Kavranarak, Bu Bilgilerin Uygulamalı Olarak Deneyimlenmesi Dersin Amacını Oluşturur. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Görevlisi Semin Işık | Öğrenme Çıktıları | 1 | Temel Tasarım İlke ve Elemanlarının Farkında Olur ve Sonraki Sanatsal Çalışmalarına Bu Farkındalığı Aktarır. | 2 | Farklı Malzemeler Kullanarak Bütünsel Görme Deneyimi Kazanır. | 3 | Her Türlü Nesnenin Optik Görüntüsü Üzerinden Biçim ve Kompozisyon Araştırmaları Yapar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Sanat Ve Tasarım Çalışmalarına Giriş Özelliğinde Olan Temel Sanat Eğitimi Dersinde, Tasarım İlke Ve Elemanları Üzerinden Uygulamalı Yöntem Ve Teknikler Uygulanmaktadır. Ders Görsel Dili Meydana Getiren Sanat Ögelerinin Kavranarak, Tasarım Sorularına Uygulamalı Çözümler Getirilmesi, Görsel Anlatım Biçimi Olarak Kullanılan Tasarım İlke Ve Elemanları Arasında Bütünlük Sağlanması, İmgelerin Görsel Olarak Somutlaştırılması İçeriklerine Sahiptir. Temel Sanat Eğitimi, Plastik İfade Biçimlerinin Kavranması Açısından Da Önem Arz Eder. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel Sanat Eğitiminde Kullanılacak Tasarım İlke ve Elemanlarının Sunulması. Dersin Amacı, İçeriği, Kazanımları, Yöntemleri ve Derse Yararlanılacak Malzeme Bilgilerinin Aktarılması. | Temel Sanat Eğitiminde Kullanılacak Tasarım İlke ve Elemanlarının Sunulması. Dersin Amacı, İçeriği, Kazanımları, Yöntemleri ve Derse Yararlanılacak Malzeme Bilgilerinin Aktarılması. | | 2 | Nokta Ögesinin Tanımı, Bir Görsel Anlatım Elemanı Olarak Noktanın Aktarılması. | Nokta Ögesinin Tanımı, Bir Görsel Anlatım Elemanı Olarak Noktanın Aktarılması. | | 3 | Nokta Ögesinden Faydalanılarak Işık-Gölge, Ton, Doku, Yüzey ve Biçim Araştırmalarının Yapılması. | Nokta Ögesinden Faydalanılarak Işık-Gölge, Ton, Doku, Yüzey ve Biçim Araştırmalarının Yapılması. | | 4 | Çizgi Ögesinin Tanımı, Bir Görsel Anlatım Elemanı Olarak Çizginin Aktarılması. | Çizgi Ögesinin Tanımı, Bir Görsel Anlatım Elemanı Olarak Çizginin Aktarılması. | | 5 | Çizgi Ögesinden Faydalanılarak Işık-Gölge, Ton, Doku ve Yüzey Araştırmalarının Yapılması. | Çizgi Ögesinden Faydalanılarak Işık-Gölge, Ton, Doku ve Yüzey Araştırmalarının Yapılması. | | 6 | Tasarlanan Bir Birim Formundan Faydalanılarak Aralık, Denge, Yüzey, Biçim, Form, Oran-Orantı ve Birlik Kavramlarının Aktarılması. | Tasarlanan Bir Birim Formundan Faydalanılarak Aralık, Denge, Yüzey, Biçim, Form, Oran-Orantı ve Birlik Kavramlarının Aktarılması. | | 7 | Tasarlanan Bir Birim Formundan Faydalanılarak Aralık, Denge, Yüzey, Biçim, Form, Oran-Orantı ve Birlik Kavramlarının Aktarılması. | Tasarlanan Bir Birim Formundan Faydalanılarak Aralık, Denge, Yüzey, Biçim, Form, Oran-Orantı ve Birlik Kavramlarının Aktarılması. | | 8 | Vize Sınavı / Ara Sınav | Vize Sınavı / Ara Sınav | | 9 | Tipografiden Faydalanılarak Oluşturulan Kompozisyonda Biçim, Yüzey ve Hacim Denemelerinin Yapılması. | Tipografiden Faydalanılarak Oluşturulan Kompozisyonda Biçim, Yüzey ve Hacim Denemelerinin Yapılması. | | 10 | Tipografiden Faydalanılarak Oluşturulan Kompozisyonda Biçim, Yüzey ve Hacim Denemelerinin Yapılması. | Tipografiden Faydalanılarak Oluşturulan Kompozisyonda Biçim, Yüzey ve Hacim Denemelerinin Yapılması. | | 11 | Birden Çok Biçim Kullanarak, Kompozisyon Oluşturma, Biçim, Yüzey ve Hacim Denemeleri Yapılması. | Birden Çok Biçim Kullanarak, Kompozisyon Oluşturma, Biçim, Yüzey ve Hacim Denemeleri Yapılması. | | 12 | Doğa Biçimlerinden Yola Çıkarak Biçim Bozma, Deformasyon, Metamorfoz, Soyutlama Yoluyla Sanat Biçimlerine Ulaşma Çalışması Yapılması. | Doğa Biçimlerinden Yola Çıkarak Biçim Bozma, Deformasyon, Metamorfoz, Soyutlama Yoluyla Sanat Biçimlerine Ulaşma Çalışması Yapılması. | | 13 | Doğa Biçimlerinden Yola Çıkarak Biçim Bozma, Deformasyon, Metamorfoz, Soyutlama Yoluyla Sanat Biçimlerine Ulaşma Yapılması. | Doğa Biçimlerinden Yola Çıkarak Biçim Bozma, Deformasyon, Metamorfoz, Soyutlama Yoluyla Sanat Biçimlerine Ulaşma Yapılması. | | 14 | Strüktür Tasarımı Yapılması. | Strüktür Tasarımı Yapılması. | | 15 | Strüktür Tasarımı Yapılması. | Strüktür Tasarımı Yapılması. | | 16 | Final/Dönem Sonu Sınavı | Final/Dönem Sonu Sınavı | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 Atalayer, F. (1994). Temel Sanat Ögeleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
2 Çınar, K. & Çınar, S. (2018). Temel Tasarım. Ekin Kakan (Ed.), Konya: Karatay Üniversitesi Yayınları.
3 Deliduman, C. & Orhon, B. (2006). Temel Sanat Eğitimi. Ankara: Gerhun Yayıncılık.
4 Gökaydın, N. (2011). Temel Sanat Eğitimi. Moss Yayıncılık;
5 Güngör, İ., H. (1972). Temel Tasar. İstanbul: Çeltür Matbaacılık.
6 Gürer, L. & Gürer, G. Temel Tasarım. İstanbul: Birsen Yayınevi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|