BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM205BTemel Sanat EğitimiZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Temel Sanat Öğelerinin ve İlkelerinin Kavranarak, Bu Bilgilerin Uygulamalı Olarak Deneyimlenmesi Dersin Amacını Oluşturur.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Görevlisi Semin Işık
Öğrenme Çıktıları
1Temel Tasarım İlke ve Elemanlarının Farkında Olur ve Sonraki Sanatsal Çalışmalarına Bu Farkındalığı Aktarır.
2Farklı Malzemeler Kullanarak Bütünsel Görme Deneyimi Kazanır.
3Her Türlü Nesnenin Optik Görüntüsü Üzerinden Biçim ve Kompozisyon Araştırmaları Yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sanat Ve Tasarım Çalışmalarına Giriş Özelliğinde Olan Temel Sanat Eğitimi Dersinde, Tasarım İlke Ve Elemanları Üzerinden Uygulamalı Yöntem Ve Teknikler Uygulanmaktadır. Ders Görsel Dili Meydana Getiren Sanat Ögelerinin Kavranarak, Tasarım Sorularına Uygulamalı Çözümler Getirilmesi, Görsel Anlatım Biçimi Olarak Kullanılan Tasarım İlke Ve Elemanları Arasında Bütünlük Sağlanması, İmgelerin Görsel Olarak Somutlaştırılması İçeriklerine Sahiptir. Temel Sanat Eğitimi, Plastik İfade Biçimlerinin Kavranması Açısından Da Önem Arz Eder.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Sanat Eğitiminde Kullanılacak Tasarım İlke ve Elemanlarının Sunulması. Dersin Amacı, İçeriği, Kazanımları, Yöntemleri ve Derse Yararlanılacak Malzeme Bilgilerinin Aktarılması.Temel Sanat Eğitiminde Kullanılacak Tasarım İlke ve Elemanlarının Sunulması. Dersin Amacı, İçeriği, Kazanımları, Yöntemleri ve Derse Yararlanılacak Malzeme Bilgilerinin Aktarılması.
2Nokta Ögesinin Tanımı, Bir Görsel Anlatım Elemanı Olarak Noktanın Aktarılması.Nokta Ögesinin Tanımı, Bir Görsel Anlatım Elemanı Olarak Noktanın Aktarılması.
3Nokta Ögesinden Faydalanılarak Işık-Gölge, Ton, Doku, Yüzey ve Biçim Araştırmalarının Yapılması.Nokta Ögesinden Faydalanılarak Işık-Gölge, Ton, Doku, Yüzey ve Biçim Araştırmalarının Yapılması.
4Çizgi Ögesinin Tanımı, Bir Görsel Anlatım Elemanı Olarak Çizginin Aktarılması.Çizgi Ögesinin Tanımı, Bir Görsel Anlatım Elemanı Olarak Çizginin Aktarılması.
5Çizgi Ögesinden Faydalanılarak Işık-Gölge, Ton, Doku ve Yüzey Araştırmalarının Yapılması.Çizgi Ögesinden Faydalanılarak Işık-Gölge, Ton, Doku ve Yüzey Araştırmalarının Yapılması.
6Tasarlanan Bir Birim Formundan Faydalanılarak Aralık, Denge, Yüzey, Biçim, Form, Oran-Orantı ve Birlik Kavramlarının Aktarılması.Tasarlanan Bir Birim Formundan Faydalanılarak Aralık, Denge, Yüzey, Biçim, Form, Oran-Orantı ve Birlik Kavramlarının Aktarılması.
7Tasarlanan Bir Birim Formundan Faydalanılarak Aralık, Denge, Yüzey, Biçim, Form, Oran-Orantı ve Birlik Kavramlarının Aktarılması.Tasarlanan Bir Birim Formundan Faydalanılarak Aralık, Denge, Yüzey, Biçim, Form, Oran-Orantı ve Birlik Kavramlarının Aktarılması.
8Vize Sınavı / Ara SınavVize Sınavı / Ara Sınav
9Tipografiden Faydalanılarak Oluşturulan Kompozisyonda Biçim, Yüzey ve Hacim Denemelerinin Yapılması.Tipografiden Faydalanılarak Oluşturulan Kompozisyonda Biçim, Yüzey ve Hacim Denemelerinin Yapılması.
10Tipografiden Faydalanılarak Oluşturulan Kompozisyonda Biçim, Yüzey ve Hacim Denemelerinin Yapılması.Tipografiden Faydalanılarak Oluşturulan Kompozisyonda Biçim, Yüzey ve Hacim Denemelerinin Yapılması.
11Birden Çok Biçim Kullanarak, Kompozisyon Oluşturma, Biçim, Yüzey ve Hacim Denemeleri Yapılması.Birden Çok Biçim Kullanarak, Kompozisyon Oluşturma, Biçim, Yüzey ve Hacim Denemeleri Yapılması.
12Doğa Biçimlerinden Yola Çıkarak Biçim Bozma, Deformasyon, Metamorfoz, Soyutlama Yoluyla Sanat Biçimlerine Ulaşma Çalışması Yapılması.Doğa Biçimlerinden Yola Çıkarak Biçim Bozma, Deformasyon, Metamorfoz, Soyutlama Yoluyla Sanat Biçimlerine Ulaşma Çalışması Yapılması.
13Doğa Biçimlerinden Yola Çıkarak Biçim Bozma, Deformasyon, Metamorfoz, Soyutlama Yoluyla Sanat Biçimlerine Ulaşma Yapılması.Doğa Biçimlerinden Yola Çıkarak Biçim Bozma, Deformasyon, Metamorfoz, Soyutlama Yoluyla Sanat Biçimlerine Ulaşma Yapılması.
14Strüktür Tasarımı Yapılması.Strüktür Tasarımı Yapılması.
15Strüktür Tasarımı Yapılması.Strüktür Tasarımı Yapılması.
16Final/Dönem Sonu SınavıFinal/Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Atalayer, F. (1994). Temel Sanat Ögeleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. 2 Çınar, K. & Çınar, S. (2018). Temel Tasarım. Ekin Kakan (Ed.), Konya: Karatay Üniversitesi Yayınları. 3 Deliduman, C. & Orhon, B. (2006). Temel Sanat Eğitimi. Ankara: Gerhun Yayıncılık. 4 Gökaydın, N. (2011). Temel Sanat Eğitimi. Moss Yayıncılık; 5 Güngör, İ., H. (1972). Temel Tasar. İstanbul: Çeltür Matbaacılık. 6 Gürer, L. & Gürer, G. Temel Tasarım. İstanbul: Birsen Yayınevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14456
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma248
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)128
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek