Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | RSM114B | Uygarlık Tarihine Giriş | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenci, Uygarlık ve tarih kavramlarını açıklayabilir. Uygarlık tarihinin temel sorunlarını sıralayabilir.
Kadim uygarlıkların temel özelliklerini sıralayabilir. Kadim uygarlıkları birbirleriyle karşılaştırabilir.
Rönesans ve Reform hareketlerini genel hatlarıyla açıklayabilir. Aydınlanmanın teme özelliklerini sıralayabilir. 20. Yüzyılın getirdiği toplumsal, siyasal ve kültürel değişimleri sıralayabilir. Küreselleşme kavramını açıklayabilir.
Uygarlık tarihinin temel kavramları, uygarlık tarihinin temel sorun alanları, Mezopotamya, Mısır, Yunan, Roma, Orta Amerika, İslam, Anadolu, Aydınlanma, 20. Yüzyıl, Küreselleşme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ümit AYATA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, belli başlı uygarlıkların özelliklerini tanımlarlar | 2 | Tarihsel bir olgu hakkında kronoloji oluştururlar | 3 | Farklı uygarlıklara ait kanıt ve göstergeleri tanırlar | 4 | Değişim ve sürekliliği algılarlar | 5 | Uygarlıkların birbirleriyle ilişkilerini belirleyen faktörleri analiz ederler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Uygarlık kavramı, Uygarlık için gereken koşullar | | | 2 | Mezopotamya | | | 3 | Mısır | | | 4 | Yunan Roma Ortaçağ | | | 5 | Hindistan ve Çin | | | 6 | Aztek ve Maya | | | 7 | Anadolu | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | İslam | | | 10 | Aydınlanma | | | 11 | Yirminci Yüzyıl | | | 12 | Küreselleşme | | | 13 | Genel Tekrar | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. İnsanın Hikayesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz (2007) James C. Davis. İstanbul: İş Bankası Yayınları.
2. Tüfek, Mikrop ve Çelik (2002) Jared Diamond. Ankara: TÜBİTAK Yayını
3. Yaratıcı Mitoloji-Tanrının Maskeleri (1994) Joseph Campbell. Ankara: İmge Kitabevi.
4. Kahramanın Sonsuz Yolculuğu (2000) Joseph Campbell. İstanbul: Kabalcı
5. Tapınak Şövalyeleri (2005) Regine Pernoud. Ankara: Dost Yayınları
6. Altı Bardakta Dünya Tarihi (2012) Tom Standage. İstanbul: Turkuaz Yayınları
7. İslam Sanatı ve Mimarlığı (2005) Robert Hillenbrand. İstanbul: Homer Yayınları
8. Asya Simyası, Çin ve Hint Simyası, Simya Söylencesi (2002) Mircae Eliade. İstanbul: Kabalcı Yayınları
9. Hindu Mitolojisi (1996) Wendy Doniger O’Flaherty. Ankara: İmge Yayınları
10. Ortaçağda Avrupa’da Alevi Hareketi: Katharlar (2009) Sean Martin. Ankara: Khalkedon Yayıncılık.
11. The Social History of Art (4 Cilt) (1962) Arnold Hauser. London: Routledge.
12. Modernizmin Serüveni (2007) Enis Batur. İstanbul: Alkım Yayınları
13. Modern Sanat (2009) Michel Ragon. İstanbul: Hayalbaz Yayınları
14. Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi (2011) Ali Artun. İstanbul: İletişim Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|