BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM114BUygarlık Tarihine GirişZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci, Uygarlık ve tarih kavramlarını açıklayabilir. Uygarlık tarihinin temel sorunlarını sıralayabilir. Kadim uygarlıkların temel özelliklerini sıralayabilir. Kadim uygarlıkları birbirleriyle karşılaştırabilir. Rönesans ve Reform hareketlerini genel hatlarıyla açıklayabilir. Aydınlanmanın teme özelliklerini sıralayabilir. 20. Yüzyılın getirdiği toplumsal, siyasal ve kültürel değişimleri sıralayabilir. Küreselleşme kavramını açıklayabilir. Uygarlık tarihinin temel kavramları, uygarlık tarihinin temel sorun alanları, Mezopotamya, Mısır, Yunan, Roma, Orta Amerika, İslam, Anadolu, Aydınlanma, 20. Yüzyıl, Küreselleşme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ümit AYATA
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, belli başlı uygarlıkların özelliklerini tanımlarlar
2Tarihsel bir olgu hakkında kronoloji oluştururlar
3Farklı uygarlıklara ait kanıt ve göstergeleri tanırlar
4Değişim ve sürekliliği algılarlar
5Uygarlıkların birbirleriyle ilişkilerini belirleyen faktörleri analiz ederler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Uygarlık kavramı, Uygarlık için gereken koşullar
2Mezopotamya
3Mısır
4Yunan Roma Ortaçağ
5Hindistan ve Çin
6Aztek ve Maya
7Anadolu
8Vize sınavı
9İslam
10Aydınlanma
11Yirminci Yüzyıl
12Küreselleşme
13Genel Tekrar
14Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. İnsanın Hikayesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz (2007) James C. Davis. İstanbul: İş Bankası Yayınları. 2. Tüfek, Mikrop ve Çelik (2002) Jared Diamond. Ankara: TÜBİTAK Yayını 3. Yaratıcı Mitoloji-Tanrının Maskeleri (1994) Joseph Campbell. Ankara: İmge Kitabevi. 4. Kahramanın Sonsuz Yolculuğu (2000) Joseph Campbell. İstanbul: Kabalcı 5. Tapınak Şövalyeleri (2005) Regine Pernoud. Ankara: Dost Yayınları 6. Altı Bardakta Dünya Tarihi (2012) Tom Standage. İstanbul: Turkuaz Yayınları 7. İslam Sanatı ve Mimarlığı (2005) Robert Hillenbrand. İstanbul: Homer Yayınları 8. Asya Simyası, Çin ve Hint Simyası, Simya Söylencesi (2002) Mircae Eliade. İstanbul: Kabalcı Yayınları 9. Hindu Mitolojisi (1996) Wendy Doniger O’Flaherty. Ankara: İmge Yayınları 10. Ortaçağda Avrupa’da Alevi Hareketi: Katharlar (2009) Sean Martin. Ankara: Khalkedon Yayıncılık. 11. The Social History of Art (4 Cilt) (1962) Arnold Hauser. London: Routledge. 12. Modernizmin Serüveni (2007) Enis Batur. İstanbul: Alkım Yayınları 13. Modern Sanat (2009) Michel Ragon. İstanbul: Hayalbaz Yayınları 14. Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi (2011) Ali Artun. İstanbul: İletişim Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav14040
Final Sınavı14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)80
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1223223
ÖÇ2222222
ÖÇ3232332
ÖÇ4333333
ÖÇ5333223
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek