BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM102BTürk Dili IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere, Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak, onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör Figen PATIHAN
Öğrenme Çıktıları
11 yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilecek. 2 Türk Dilini iyice özümseyerek kendini ifade edebilecek ve toplumda kabul görebilecek 3 kendi anadillerini daha iyi anlayıp kullanabilecek. 4 anadiline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
İmla, noktalama ve kompozisyon, anlatım özellikleri, anlatım bozuklukları, anlatım biçimleri, sözlü anlatım çeşitleri, yazılı anlatım türleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Noktalama işaretleri (Tırnak işareti, ayraç,...)Noktalama işaretleri (Tırnak işareti, ayraç,...)
2
3Yazım Kuralları (Büyük harflerin yazılışı, sayıların yazılışı, birleşik kelimelerin yazılışı)Yazım Kuralları (Büyük harflerin yazılışı, sayıların yazılışı, birleşik kelimelerin yazılışı)
4Yazım kuralları (Deyimlerin, İkilemelerin, alıntı kelimelerin ve yabancı özel adların yazılışı)Yazım kuralları (Deyimlerin, İkilemelerin, alıntı kelimelerin ve yabancı özel adların yazılışı)
5Yazım kuralları (Kısaltmaların ve bazı eklerin yazılışları)Yazım kuralları (Kısaltmaların ve bazı eklerin yazılışları)
6Kompozisyon (tanımı, amacı, kompozisyonda başarılı olmanın yöntemleri)Kompozisyon (tanımı, amacı, kompozisyonda başarılı olmanın yöntemleri)
7Kompozisyon yazmada yöntemler (yardımcı ve ana düşüncenin oluşturulması, plan yapma)Kompozisyon yazmada yöntemler (yardımcı ve ana düşüncenin oluşturulması, plan yapma)
8Kompozisyon yazmada yöntemler (paragraf oluşturma, paragrafta düşünceyi geliştirme yöntemleriKompozisyon yazmada yöntemler (paragraf oluşturma, paragrafta düşünceyi geliştirme yöntemleri
9ARA SINAV HAFTASIARA SINAV HAFTASI
10Anlatım özellikleriAnlatım özellikleri
11Anlatım bozukluklarıAnlatım bozuklukları
12Anlatım biçimleri (Ödevlerin toplanmasıAnlatım biçimleri (Ödevlerin toplanması
13Anlatım türleri (sözlü anlatım)Anlatım türleri (sözlü anlatım)
14Anlatım türleri (yazılı anlatım- mektup, dilekçeAnlatım türleri (yazılı anlatım- mektup, dilekçe
15Anlatım türleri (yazılı anlatım- hikaye, roman, tiyatroAnlatım türleri (yazılı anlatım- hikaye, roman, tiyatro
16Final SınavıFinal Sınavı
17
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kavaz, İ.(Ed.) 2009; Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Data Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek