BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RSM113BGörsel Dil ve AnlatımZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı: Bu dersin amacı, sanat eğitimi kapsamında, renk, çizgi, biçim, kurgu ve kompozisyon kurallarını keşfederek plastik dili oluşturan ifade araçlarının profesyonel düzeyde özümsenmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
dersi verecek olan öğretim üyesi
Öğrenme Çıktıları
1Dersin öğrenme çıktıları: 1: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
21: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
31: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
41: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
51: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
61: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
71: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
81: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
91: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
101: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
111: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
121: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
131: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
141: Sanatçı ve eser arasındaki bağlamı kurabilir. 2:Görsel dil ve anlatımı metodolojik olarak tartışabilir. 3:Eserleri sanat kuramları bağlamı ile çözümleyebilir. 4:Semiyoloji öğeleri ile anlam üretmeyi kolaylaştırabilir. 5:Herhangi bir görseli ve görsel hakkında okuyup yazabilir. 6:Görsel dil ve anlatım formlarını geniş bir perspektiften değerlendirebilir. 7: Görsellik ve görsel anlatıyı hedefleyen örüntüleri yaratıp çözümleyebilir. 8: Eserlerin görsel dil bağlamında analiz edebilir. 9: Dil ve anlam arasındaki bağıntıyı kurabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği: bu dersin içeriğinde görsel sanat eserlerinin anlatım dilindeki sembolik öğeleri çözümleyerek sanatçının anlatmak istediği duygunun tanımlamasını ortaya koyar. Dersin içeriğinde video desteği, eser gösterimi ve değerlendirmesi ile öğrenciden gelen dönütlerin tartışma yolu ile anlam ortaya konulması hedeflenir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eser incelemesinde temel Kavramlar, simge, sembol, semiyotik. ‘Bu bir pipo değildir’ eseri üzerine tartışma.Eser incelemesinde temel Kavramlar, simge, sembol, semiyotik. ‘Bu bir pipo değildir’ eseri üzerine tartışma.Eser incelemesinde temel Kavramlar, simge, sembol, semiyotik. ‘Bu bir pipo değildir’ eseri üzerine tartışma.
2Saussure’ün dil çözümlemeri, temsilin kavranması açısından dil ediniminin önemi.Saussure’ün dil çözümlemeri, temsilin kavranması açısından dil ediniminin önemi.Saussure’ün dil çözümlemeri, temsilin kavranması açısından dil ediniminin önemi.
3Eserin semiyoloji bağlamında çözümlemelerinde gerekli kavramların uyguylanması.( gösteren, gösterilen, gösterge.)Eserin semiyoloji bağlamında çözümlemelerinde gerekli kavramların uyguylanması.( gösteren, gösterilen, gösterge.)Eserin semiyoloji bağlamında çözümlemelerinde gerekli kavramların uyguylanması.( gösteren, gösterilen, gösterge.)
4Eser inceleme Edgar Degas balerin kız adlı heykelin video sunumlu anlatım ve çözümlemesi.Eser inceleme Edgar Degas balerin kız adlı heykelin video sunumlu anlatım ve çözümlemesi.Eser inceleme Edgar Degas balerin kız adlı heykelin video sunumlu anlatım ve çözümlemesi.
5Sanatçı ve eser arasındaki bağlamın tespitine yönelik kavramsal ve teorik anlatım.Sanatçı ve eser arasındaki bağlamın tespitine yönelik kavramsal ve teorik anlatım.Sanatçı ve eser arasındaki bağlamın tespitine yönelik kavramsal ve teorik anlatım.
6Eser incelemesiEser incelemesiEser incelemesi
7vize sınavıvize sınavıvize sınavı
8Renklerin dil ve anlatım öğesi olarak kullanımı.Renklerin dil ve anlatım öğesi olarak kullanımı.Renklerin dil ve anlatım öğesi olarak kullanımı.
9Şekillerin dil ve anlatım öğesi olarak kullanımı.Şekillerin dil ve anlatım öğesi olarak kullanımı.Şekillerin dil ve anlatım öğesi olarak kullanımı.
10Diğer sanatlar ve görsel Kültür İlişkisi.Diğer sanatlar ve görsel Kültür İlişkisi.Diğer sanatlar ve görsel Kültür İlişkisi.
11Eser inceleme.Eser inceleme.Eser inceleme.
12Eser inceleme.Eser inceleme.Eser inceleme.
13Eser inceleme.Eser inceleme.Eser inceleme.
14finalfinalfinal
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1: Temsil & Kültürel Temsiller ve Anlamlandırma Uygulamaları. Stuart Hall 2: Genel Dilbilim Yazıları. Ferdinan de Saussure 3: Dillerin Kökeni. J.J. Rousso 4: Bilme istenci Üzerine Dersler. Michael Foucault 5:Bu bir Pipo Değildir. Michael Foucault 6:Sanatın Gerekliliği. Ernst Fscher
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Beyin Fırtınası12020
Bireysel Çalışma14798
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)149
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
ÖÇ7      
ÖÇ8      
ÖÇ9      
ÖÇ10      
ÖÇ11      
ÖÇ12      
ÖÇ13      
ÖÇ14      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek